6 november 2009

Minnen tack gode gud för att man har dem kvar :)

För väldigt länge sedan lärde jag känna en tjej i Nabben, en tjej som jag tillbringade flera somrar och även en del vinter tid med. Tjejen är ett par år yngre än mig men gud vad kul vi hade. hon bodde med sina föräldrar i Nabben och sina tre syskon. Första sommaren skilde sig föräldrarna och jag tillbringade mycket tid med hennes syskon och pappa i huset. Vi hade kul ska ni veta och vilka fester det var. det var ett gäng människor som gillade samma musik, samma roliga humor och killarna var mer än godkända ;)Strulade lite med en av hennes bröder men inget allvarligt, kom ganska så snabbt underfull med honom :) men det var kul så länge det varade. Hela gänget var även uppe i Stockholm och hälsade på när de var på Monsters of rock på Råsunda. jag har otroligt mycket roliga minnen med dessa människor och idag sprang jag på henne på spelcafeet..inte lika roligt för jag fick se en ledsen tjej som precis mist sin pappa. Kramade om henne och vi pratade en stund men jag blev ledsen, hennes ögon sa en sak men munnen en annan och jag mindes så väl hur det kändes. Denna jävla smärta, detta varför och alla men och allas blickar. men ta mig fasen jag skulle inte göra som så många gjorde mot mig när mamma dog, de vågade inte möta mig, de byte sida när vi möttes och jag hatade det. kändes så jävla falskt. Därför kändes det så skönt idag att få krama om henne och säga att han var en härlig människa åtminstone det som jag kände och jag har väldigt roliga minnen av minna somrar i nabben med denna familj, Tack för dem och jag hoppas du får vila i frid nu. Nu är det bara för din familj att bearbeta sorgen och börja gå den långa sorgliga vägen för att kunna gå vidare.

Saknar mina föräldrar mer än vanligt ikväll men det är alltid så när man blir påmind om någon annans smärta och sorg, för man mins det så tydligt. jag önskar verkligen att man slapp denna känsla men det är ju tyvärr omöjligt för vi ska ju alla denna väg vandra, men jag hoppas att jag har många år kvar och jag ska då fasen leva dem ordentligt för vem vet vad som händer sedan, när det är slut. Inte gör jag det och inte vill jag veta heller. ha det nu så bra mina vänner, ni är värdefulla glöm inte det :) kramizar :)

Inga kommentarer: