28 november 2009

Lördag den 28/11 -09

Hipp hurra för min älskling idag som är så go och rar ;)Idag är det den stora dagen, fast vi firade förra helgen. Men det blev inget kalasande på morgonen, S jobbar och smög iväg härifrån vid 7 tiden i morse, jag sov. maken smög ur sängen vid halv 8 och jag ja jag sov, vad säger man ;) men vi ska fira när S slutar jobba med paket och mys och sedan blir det kalmar och Larmgatan 10. God mat och dryck och ev bio, se om vi får tag på några biljetter till 2012. Dagen har gått i julens tecken :) har ingen julstämning precis och det är lite motigt. Vet inte varför kanske saknaden av jul musik, eller snö kanske. Men fönsterna i köket är putsade och julgardinerna är uppe, stakarna står i de andra fönsterna ;)och det får vara allt för denna dag, i morgon ska jag städa ordentligt för sen är det skolan igen för hela slanten och då är städningen långt ner på min göra lista.
Svärisarna har varit här med en tårta, envis som synden är hon svärmor :/ hon var tvungen att få sista ordet om den där jävla tårtan. var så mycket tjafs innan festen bara för jag inte skulle servera tårta till fikat...orkar inte bry mig mer nu. Så idag log jag och var så trevlig så när vi fikade och åt tårta :D ( ingen ironi det hör ni va?)Vem orkar bråka med en 75 åring med vilja av stål..inte jag i allafall finns så mycket annat att lägga energin på. Nu ska jag fixa min sista uppgift sen är allt klart, om ni bara visste så jävla skönt det är :) Hatar alla dessa måsten som trycker upp en i ett hörn, jo då jag vet att jag har valt detta (pluggande) själv men ibland blir det svårt för en gamling som jag att få ihop alla trådar så att allt flyter, är så mycket som jag känner att jag inte hinner med som jag så gärna vill göra. men det är ett år kvar ( låter inte långt allas nej då :/) sen hoppas jag att jag kommer få någorlunda ordning på mitt liv och att allt blir som det var förut eller några förändringar är ju välkomna, ett jobb till exempel. Nu blir det plugg och sen prata en sväng med duschen och fixa till oss sen Kalmar och god mat :D trevlig kväll med andra ord. kramizar på er som läser :)

Inga kommentarer: