2 februari 2010

Tisdag den 2 februari 2010

Snö snö och mera snö, räcker det inte nu? har bara vräkt ner hela förmiddagen och är väl ca en 5 cm ny snö. S och jag har skottat av det nya men himlen har en konstig färg så det kommer säkerligen mera. Tro inte att jag nu ogillar snö, det gör jag inte. Men det kan väl vara i lagom mängd. Är alltid så här varje år vill man ha snö till jul, det är då den ska komma. Sedan blir det nyår och januari och då vill man bara att snön ska försvinna, men om man tänker efter så är det ju faktiskt vinter nu alltså januari , februari och mars. Så det är nog bara att gilla läget och acceptera att snön är här för att stanna ett tag till.Idag hade vi studiegrupps arbete från föreläsningen i går, kände att köra för en timme typ nä hade jag inte lust med, så tog ett snack med gruppen och visst jag skrev ner mina tankar och skickade det så fick jag vara hemma. Tack gruppen det var himla snällt. Så idag har jag istället påbörjat mitt "paper" ( typ en hemtenta), har gjort klar den första delen och börjat kolla på del 2 men har en föreläsning kvar (på onsdag) så jag kan inte göra den. Känner att jag ligger ett steg före...känns bra:)Fick även hem mina böcker till nästa delkurs, tunga titlar men kan vara bra ändå. Nu ska man se positivt på det nya man har framför sig och sopa undan det negativa.
Har en sådan skit värk i min rygg, vet inte om det är för all skottning eller förkylningen som lurar bakom hörnet. Jobbigt är det och natt sömnen blir störd :/
jah blir att hämta hem sonen strax kan jag tro sedan är internetlivet slut för denna dag, eftersom D-lnken strular kan man "bara" en åt gången ute och det är ganska så frustrerande när man är van att kunna interneta när man vill. Nu ska jag hämta sonen så ha det så bra. kramizar

Inga kommentarer: