18 februari 2010

Torsdag den 18 Februari 2010

I natt bröt det ut då äntligen kanske man kan säga, feber snorig, ont i huvudet och även i kroppen. Har känt ett bra tag nu att det är något på gång men som inte har brutit ut, var troligtvis cykelturen som satte igång det. Så nu ligger jag här och tycker väldigt synd om mig själv, orkar inte lyfta huvudet från soffan, tryckt i mig panodil men tycker inte att de hjälper speciellt mycket dock. Vet att jag gnäller. Har dock varit uppe med sonen frukost ihop :) skjutsade dem till skolan + V som vi hittade på vägen. Hem och plockat lite innan soffan skrek efter mig och tv kom på, såg en film. Den var bra men konstig- S vaknade och jag fick någon att prata med. Hon är piggare idag. Hon fick en tid av läkaren till att kolla magen ni vet en slang ner ( Hon jublade inte precis)men något som jag bett om länge men eftersom hon är över 18 ska få bestämma själv. Ibland är det bra och ibland inte. Läkaren var väldigt bra faktiskt han ställde alla frågor som behövdes och lite till. S berättade när hon kom ut från han att det var skönt att snacka med honom för han förstod :) me like. fram med läkare som verkligen vill förstå sina patienter. han pratade även med henne hur hon mår både hälsan och psykiskt och hon berättade faktiskt att hon inte mådde så bra, därav mag problem ev sa doktorn. psyket kan som alla vet spela en massa spratt. Jag tycker dock att det var skönt att han tog henne på allvar. Hon fick även en tablett Omeprazol Sandoz, kan ju hoppas att det hjälper tills hon får komma och göra den andra undersökningen. jag tror dock att i grund och botten är hon stressad över framtiden och vad hon ska göra mm precis som de flesta tonåringar är i dag med alla krav som ställs på dem. Om jag skulle orka gå ut och hämta posten...tror att strandabladet kommer idag och troligtvis en hel del räkningar :/ det brukar det ju göra tyvärr. Kramizar på er och ha en bra dag.

Kommentar svar:
Ja det tycker jag verkligen att du ska göra Caroline, den är så jäkla bra och man blir alldeles förstörd men ändå är det nyttigt att läsa.Finns en två ny med som jag tänker läsa framöver :)Ja S jobbar lite då och då är skönt för henne att komma ut lite :)

Inga kommentarer: