19 februari 2010

Äntligen fredag den 19 Februari 2010

Vilken jäkla dag det varit idag. Vaknade eller knappt vaknade får man nog säga, skit slut. Hade feber 38.5 men skam den som ger sig. Upp och åt och fixade till mig i med ett par panodil och nässpray sedan var jag fit for fight ;)Resan in gick så där spårigt och moddigt :( jobbigt att sitta på helspänd hela tiden. Föreläsning, kan ni se ett rum för 10 max 15 personer fyllas med ca 25-30 st ( skakar på huvudet) vi fick syre brits typ efter 30 min och jag höll på att somna tror jag en gång i kvarten. Läraren var kanon bra och ämnet väldigt intressant och nyttigt men hjärna funkade inte, kunde knappt andas och ögonen rann ja näsan med och jag nös så läraren kollade på mig. jag kan säga att jag insåg ganska så snabbt att jag troligtvis smittade ner halva min klass idag MEN jag fick ingen frånvaro ;). S tog bussen in..hon skulle shoppa sig vår skor !!!! MM undrar lite var den våren är någonstans men affärerna de har påbörjat våren, massor med söta sommar och vår skor. självklart var jag också tvungen att prova och leta och visst jag hittade flera stycken men det återstår att se om de finns kvar i min storlek när CSN behagar komma, vår/sommar skor måste man ju ha eller hur ;). Hem och det var tur att S var med i bilen för jag höll allvarligt på att somna, huvudet kändes som en bikupa och jag nös hela tiden. Hatar att vara förkyld. Väl hemma så hittade jag min man sur och tvär, höll nästan på att be han dra någon gammal filt över sig och försvinna, gud så jobbig han var. Sonen och L skulle till trekanten och lana med O så efter ett gäng varma mackor blev det till att sätta sig i bilen men då hade maken blivit glad igen så han körde, ingen blev gladare än jag. men vad det snöade på vägen dit blev faktiskt lite orolig. På vägen hem såg vi knappt en flinga så var det ovädret som skulle komma var det snabbt förbi ;). Det tråkiga i kväll blev det för S som skulle åkt in till en kompis i Kalmar och sedan gå ut men allt blev inställt pga ovädret som då ska komma snart??? Jag hoppas det tar en annan bana och glömmer oss här på kusten för snö det har vi så det räcker och blir över. kan knappt köra någonstans och var fasen ska man lägga all snö?? Trött och tröttare är jag på den. Nu ska jag troligtvis snart besöka sängen för ögonen är så röda så man kunde tro jag druckit sedan i måndags ;)Tack och hej för mig Kramizar till er alla :)


Läser ni så lämna gärna ett litet hej, vore kul att se vem som kommer på besök ibland......

Inga kommentarer: