21 februari 2010

Söndag den 21 Februari 2010

Söndag igen då, helgerna går lite för snabbt just nu för att jag ska gilla läget. Men idag fick vi sovmorgon för maken sov längre än han brukar, underbart. Frukost ihop skönt att sitta tillsammans och prata blev en lång frukost kan jag säga ;) samtidigt som vi satt där så snöade det friskt hela tiden och ALLA grannarna var ute och skottade. Allt från tak till garageinfarter. Efter en stund stod alla i en klunga och pratade kul att se ;) lite grannkänsla har vi nog allt. Vi kände att det var kanska dags för oss med att bege oss ut. men i går när vi lagt oss låg vi och pratade lite och kom fram till att vi skulle ringa Farbror idag och erbjuda oss till att hjälpa till med skottning och det gjorde jag. han blev väldigt glad så det kändes positivt. Rensade upp ordentligt hos honom breddade gångarna så att farmors rullstol kommer in sedan fikade vi. Satt nog där i ett par timmar och pratade me like :D Hem och maken åkte till svärrisarna, var något problem med taket på lagården, A var rädd att taket skulle rasa ner på vår Husvagn :0 det får absolut inte hända då kommer jag att gråta och resten av familjen att jubla ;) Så då fixade de det sedan handlade han och jag for till Trekanten och hämtade killarna. Hem och fixade Tacos. Då hände det en väldigt rolig sak fick ett mess av Efva och hon kom förbi och tog en fika och snackade bort en stund. Alltid lika kul att träffa dig. idag fick du träffa den osminkade versionen av Lotta, sån som jag är när jag är ensam hemma men jag tror inte att jag skrämde livet ur dig precis ;)tänker hälsa på dig en dag framöver bara så att du vet ;) s hade min dator och tittade på film killarna spelar dator, hur tusan de nu orkar det när de spelat sedan i fredags och maken och jag hamnade i soffan och mös lite ;) alltid lika mysigt. Nu blir det sängen och mängder med nässpray för aven om jag känner mig piggare vägrar näsan att göra det. kramizar på er alla nu :)

Inga kommentarer: