25 februari 2010

Torsdag den 25 Februari 2010

Inte kul att stiga upp idag när man fått sova länge nu i ett par dagar men upp kom jag. Lika mycket snö kvar när jag särade på persiennen..tänk om allt varit borta ;) det hade varit häftigt.Försökte smyga men i ett gammalt hus så knirrar golven och så gör det även i vårat så jag hoppas jag inte väckte grabbarna. in till kalmar och högskolan eller Universitetet som det nu mera är :)Föreläsning om olika handikapp väldigt intressant information, om ADHD, Autism, Damp, Utvecklingsstörningar mm.Det är mycket som man inte vet men ser på barnen som man jobbar med fast som jag alltid säger...döm aldrig någon verken barn eller vuxen utan att veta något om deras bakgrund, alla är lika mycket värda. Nog om det hade en lång lunch med goa J, vi pratade om mycket ditt och datt och tiden sprang iväg. Tack J det var riktigt roligt att sitta och prata med bara dig :)Sedan kom det här som jag var lite nervös för..helt i onödan dock. Vi hade ett litteraturseminarium om olika böcker som vi läst om handikapp. jag har läst en bok av Torey Hayden som heter "Vackra Barn" Ja om igen kan jag rekommendera en väldigt bra bok och framför allt en lärdom utan dess lika. Alltså en 10 poängare lika bra som "Kirre".Det gick väldigt bra tjejen bredvid mig började sedan hängde jag bara på i farten och jag fick fram det jag skulle och var nöjd efter mina 6-8 min i centrum för idag ;)
Sedan tänkte jag åka och kolla om S dator var färdig och det var den eller rättare sagt de hade inte gjort något för de kunde inte :0. S har Vista i sin dator det vet jag men idag sa de att hon hade Windows 7 i den?? hur nu detta är möjligt vet då inte jag och inte heller dottern ev kan det bero på att den var inlämnad i Nov hos HP och de "kanske" satte in fel program..bara att tacka och ta emot men det känns som att man gjort något olagligt faktiskt om viruset är borta det vet jag inte vi nollställde den från den 5 januari så har vi tur är det borta. Det lär ju visa sig snart annars. jag kände mig allt lite dum där i affären när jag inte hade en aning om vilket program det varit i datorn som jag lämnade in men det bjuder jag på ;)Ibland är det bra att bara spela dum ;)
hem och hämtade sonen och vi åkte och skulle storhandla men allt fanns i kylskåpet som vi behövde så istället för tusen lappen blev det 200 ca kändes bra för min plånbok i allafall ;)K kom hem men aldrig in..vi väntade och tillslut gick jag ut för att se vart han tagit vägen...han stod på taket och vräkte ner snö framför garaget, det var bara att gilla läget och gå ut och hjälpa till. nu har jag ont utav bara tusan precis överallt men mest i min rygg och axlar, men på taket är det mer eller mindre snö fritt och då är värken ett ont som jag kan leva med :D. Middag blev det däremot inte utan varm choklad och macka orkade inte laga något speciellt men ingen klagade. S har jobbat 11 tim idag så hon slappar vid tv nu. Hon följer biggest loser slaviskt, jag ibland :) De är otroligt duktiga de som går ner såna otroligt många kg, men det skulle jag med göra på ett sånt där läger.
Så nu blir det kväller i fam Hanssons hus och det ser jag fram emot men mest ser jag fram emot att vara ledig i morgon..läsa står på schemat men man kan göra det i sin egna takt och slipper stressa och det gillar jag.

kramizar till er alla :)

Inga kommentarer: