6 februari 2010

Lördag den 6 Februari 20101

Tänk att en hel dag kan gå utan man gör en endaste vettig sak :0 Man bara sitter av tiden typ det har jag gjort idag. jag har suttit vid datorn och Spotify hela förmiddagen och även en bit in på eftermiddagen, skäms nästan lite, skulle göra så mycket men vet i fasen vad det är med mig för allt är tråkigt. Får ta mig i kragen i morgon och börja på del B på papret som ska vara färdigt den 14/2. Vet inte riktigt vad jag ska skriva om bara..bara att det gäller Lpfö 98 och mina tankar om det och den och så vidare...tror jag i allafall :)Har lagat mat i allafall blev en underbar pyttipanna av allt från igår + två matlådor me like nästa vecka är nästan klar, på mat fronten i allafall ;)
Ikväll börja melodifestivals svängen igen då, är lite osäker om jag ska eller inte. Har alltid varit en melodifestivals följare och gillat det mm men de senaste åren tycker jag bara att allt är skit, kan verkligen inte Sverige få fram bättre sångare/sångerskor? Det finns ju väldigt många menar jag, jag vet att det finns de vågar bara inte ställa upp ;= ja vad säger man detta är i allafall kvällens bidrag.



IKVÄLL drar festen igång!

Vi ska till Örnsköldsvik och träffa följande artister:

1. Ola - "Unstoppable"
2. Jenny Silver - "A Place To Stay"
3. Linda Pritchard - "You're Making Me Hot-Hot-Hot"
4. Pain of Salvation - "Road Salt"
5. Anders Ekborg - "The Saviour"
6. Jessica Andersson - "I Did It For Love"
7. Frispråkarn - "singel"
8. Salem Al Fakir - "Keep On Walking"


1. Bidragets titel: Unstoppable
Upphovsmän: Alexander Kronlund, Hanif Sabzevari, Dimitri Stassos, Ola Svensson
Artist: Ola
Skön takt, kan tänka mig att den är show:ig och trevlig att titta på. Väääldigt mycket "melodifestival" men har vi inte hört den förr? Inget nytt under solen.

2. Bidragets titel: A Place To Stay
Upphovsmän: Torben Hedlund
Artist: Jenny Silver
*Gäsp* ska inte låten börja snart?

3. Bidragets titel: You're Making Me Hot-Hot-Hot
Upphovsmän: Johan Fransson, Tim Larsson, Tobias Lundgren
Artist: Linda Pritchard
Här har vi någon som fattat vad som går hem ute i Europa på ESC! Yes säger jag! Min favorit i kvällens startfält nu i förhand iallafall.

4. Bidragets titel: Road Salt
Upphovsmän: Daniel Gildenlöw
Artist: Pain Of Salvation
Kanonbra låt, men hör den verkligen hemma här? är det rätt forum? Ja det återstår väl att se antar jag.

5. Bidragets titel: The Saviour
Upphovsmän: Henrik Janson, Tony Nilsson
Artist: Anders Ekborg
Rätt trevlig att lyssna på men texten? Nu lyssnade jag inte så noga men sjöng de inte denna i kyrkan i söndags? :-/

6. Bidragets titel: I Did It For Love
Upphovsmän: Kristian Wejshag (text), Lars "Dille" Diedricson (musik)
Artist: Jessica Andersson
Väldigt väldigt vackert och allt sånt men det krävs nog rätt mycket när det gäller framträdandet för att låten inte ska "försvinna" i mängden så att säga.

7. Bidragets titel: Singel
Upphovsmän: Håkan Bäckman (text), Hamed K-One Pirouzpanah (musik)
Artist: Frispråkarn
Men ...NEJ! FEL forum! Den här låten kommer inte vara med efter kvällens slut. HOPPAS jag...

8. Bidragets titel: Keep On Walking
Upphovsmän: Salem Al Fakir
Artist: Salem Al Fakir
Det gnälliga oljudet i bakgrunden är ett riktigt plus faktiskt. Skönt ljud, bra låt, jag tror den hänger med ett bra tag, oavsett hur det går i melodifestivalen.

Vill du också lyssna? http://svt.se/melodifestivalen


GLÖM inte att kolla på programmet ikväll kl 20:00 SVT 1

Hur det går? Inte en aning det brukar dock inte bli som jag önskar i allafall, men jag kommer nog sitta där vid tv och trycka eller så kan jag titta på

Dante's peak
21:30 - 23:35

Amerikansk action från 1997. Harry skickas till en liten stad i de västra delarna av USA. Han ska undersöka de rapporter som säger att stadens vulkan är på väg att vakna till liv. Han upptäcker att ett utbrott kan vara nära men stadens ledning vill inte tro honom.
Medverkande: Roger Donaldson, Pierce Brosnan, Linda Hamilton, Jaime Renée Smith, Jeremy Foley
Produktionsår: 1997 fast som sagt var jag är ju inte ensam vid tv så det blir väl att höra vad de andra vill med.

1 kommentar:

Caroline sa...

Det är väl underbart skönt att bara "få sitta av dagen" du har väl fullt upp hela veckorna så det är du värd på helgen tycker jag. Inget du behöver skämmas för alls, sitt på i lugn och ro och njut.

Dante´s peak är bra trots sina år på nacken, såg den härom kvällen faktiskt den är lika bra varje gång.

Ha det gott kram