17 februari 2010

Onsdag den 17 februari 2010

Onsdag och lill lördag eller jag tycker nog allt att det är onsdag bara. Tråkig jag är eller hur :) Morgonen var bra fick upp sonen så han hann äta, alltid lika mysigt + att han mår så betydligt mycket bättre i skolan. Hem och tittade förtvivlat på snön men nej jag orkade inte skotta...det tar jag SEN ;) In och gjorde allt det där tråkiga som bädda, plocka undan i köket, på en maskin tvätt och rastade katten. Sedan kröp jag ihop i soffan och fortsatte läsa KIRRE. Jag måste säga att detta är nog en bland de bästa böcker jag någonsin har läst, jag har gråtit floder, varit fly förbannad. Förbannad på alla jävla lagar som gör att barn nehöver lida. Stackars barn säger jag bara och fy fan för alla trångsynta människor som dömer utan att ta reda på orsakerna. Det jag tycker är så läskigt är att detta är en vanlig vardag för ett otalt massa barn i vårt samhälle i dag år 2010. Vi skryter så om hur duktiga vi är på det ena eller andra sättet men varför finns det då så manga lidande barn? varför SKA de bo hos sin a "riktiga" föräldrar när de kan få bo hos en fosterfamilj och må bra??? jag måste säga att denna bok väckte en sådan massa känslor som jag har svårt att bearbeta just nu och jag kommer nog få kämpa med dem ett tag. M i skolan berättade att det fanns en bok till, en fortsättning...den SKA jag läsa. har kollat upp den på nätet Andra boken om kirre heter den och det är Gunilla O.Wahlström som skrivit dem. Måste säga att detta är en bok som alla skulle läsa, alla som arbetar med barn, som har barn eller i sin närhet. Nu menar jag självklart inte att alla missköter sina barn eller att ni ska ut och leta efter misskötta barn men att hålla ögonen öppna är aldrig fel för detta helvete förtjänar ingen absolut ingen och då inte ett barn :´´( S ringde när jag läst färdigt och var så ledsen, hon har så ont i sin mage så hon snart går sönder så nu ringde jag till läkarstationen vi ska dit kl 14 nu måste de hjälpa henne hon kan inte ha det så här. Det måste finnas en massa saker som de kan testa inte bara ta blodprov som inte säger något. Man kan inte gå med smärtor i magen utan att veta vad det är det knäcker en psykiskt tro mig jag vet :/ Så nu håller jag tummarna på att denna läkare lyssnar och tar henne på allvar för en gångs skull. För nu är mamma Lotta arg och eftersom jag redan är laddad så är det inte bra att tjafsa med mig idag för då morrar jag allt lite ;)återkommer senare troligtvis ;) ha en bra dag kramizar

1 kommentar:

Caroline sa...

Hej!
Den boken måste jag läsa när jag läst färdigt de jag har på G.
Jag handlade utav dottern på fm idag. Hoppas det rer sig med magen.
Ha det gott