26 februari 2010

Fredag den 26 februari 2010.

Sov till åtta men tvingade mig själv att lugga kvar i sängen, varför gå upp när man inte behöver. Tog det lugnt till halv elva så där sedan började jag städa. P sov och S åkte och jobbade. Tycker bäst om att städa när jag är själv, allt går så mycket fortare då. P tog sitt rum själv när han väl lämnade sängen så där vid halv ett :/ Gillas inte av mammsen. Har även varit och handlat lite och stekt köttet som står och puttrar på spisen, luktar så underbart. K kom hem och han och P åkte en sväng så p fick köra lite i modden, alltid bra att få känna på det med...att slira runt lite. Det var skoj tydligen för han var väldigt uppåt när de kom hem. Själv hamnade jag framför datorn och kollat runt lite. Är trött i kroppen, allt skottande har tagit på krafterna men nu rinner det av taket själv så det känns väldigt bra. Dörrarna till garaget har rätat till sig med så det var inte ogjort det vi slet med i går och i torsdags.
Igår bokade jag bio biljetter till på lördag, känner att vi behöver lite underhållning så här i blasket. Filmen vi ska se heter
Percy Jackson och kampen om åskviggen, är en fantasy typ alla Harry potter kan jag tänka mig :) nä har faktiskt inte en aning men den verkar underhållande och det är det som jag behöver just nu.
Helst av allt skulle jag vilja åka bort ett tag, slippa alla måstena och bara få vara ..vara mig själv. är mycket med skolan nu och otroliga mängder med läsning. fast idag skiter jag i skolan helt och hållet får lida i morgon men det tar jag bara jag slipper idag. Ska skriva ett jäkla manus som vi ska lämna in om vad vi ska prata om på vår examination om två veckor, på så sätt ska de se vad vi har lärt oss och hur vi tagit oss ann litteraturen. Hur kan de se det bara genom att läsa lite som vi skrivit och sedan lyssna på oss? jag hatar att prata inför andra så jag kommer troligtvis bara svamla runt. Nervös och ångest men det tar vi sen nu är det fredag och jag har skolledigt.

Är lite splittrad om en sak och inte kan jag skriva om det här fast jag verkligen skulle vilja det :/ Ibland känner jag bara för att skriva och skita i vem som läser men det brukar bli så fel och mycket onödigt prat så jag skiter i det men skönt vore det att få det ur sig, alla de här jobbiga tankarna och alla varför :( Hatar att känna så här och vill bara be en person att fara och flyga men det går ju inte...JOBBIGT....Nog om detta. Ikväll är det mys med familjen som gäller troligtvis inget på tv men det är man ju van vid. men det finns kanske någon gammal goding man kan sätta i dvd och njuta lite ;) Ska äta porter gryta m potatis och efter det finns det en ovanligt stor skål med godis i vardagsrummet, var väldigt länge sedan den var fylld med godis så det är väl bäst att passa på ;) ha nu en trevlig fredagskväll och njut med era nära och kära vem det nu än är. Kramizar på er :D

1 kommentar:

Caroline sa...

Hej!
Oj vilken liten text du hade kunde knappt ta mig igenom den :D
Jag har utmanat dig.
http://forsahuset.blogspot.com
Hoppas du antar utmaningen
kram