22 februari 2010

Måndag den 22 Februari 2010

Måndag och en ny vecka igen då. Men den här veckan är det sportlov och jag är "ledig"i tre dagar, eller ledig är väl att ta i. Vi har en hel del att läsa men jag försöker att ligga lite före och än så går det bra. har skrivit min litteratur till seminariet och är nöjd ett problem mindre :) Annars idag har det varit lugnt tre av familjen låg länge på morgonen och gnodde näsan i kudden, skönt att ligga kvar i sängen när man vet att man inte behöver gå upp :) Hade planerat en massa men nä jag orkade inte, tänkte att jag tar mig en ledig dag till, dammråttorna försvinner nog inte ändå ;) Har läst en engelsk text och är skit slut i huvudet nu ( mer än vanligt alltså ;) gillar engelska texter men inte på fack språk :/ jobbigt värre men nu är den klar. Har gått in till köpingen två gånger idag, onödigt att ta ut bilen när det är så halt och gångavstånd dit man ska. har varit på arbetsförmedlingen med S, bibblan och handlat lite. K kom hem tidigt så jag planerade lite pannkakor med glass och sylt till middag det gick hem kan jag säga men gud så drygt det är att stå och steka dem.
Nu ikväll kom Micke B och körde bort den stora snöhögen vi hade utanför, så underbart då har man någonstans att lägga den nya snön som lär komma :( För min del kunde de ta hela gatan med men eftersom det är kommunen som bestämmer lär det inte ske...finns inga pengar ;) Men måste ändå ge dem lite beröm, de som kör snö gör ett häst jobb och oftast får de en jäkla massa skäll fastän de bara gör som kommunen säger. Håller med Efva när hon skriver följande

Om kommunena, Sverige inte har beredskap för en årstid och totalt går under för snökaos vågar jag inte ens tänka mig vad som händer om det blir krig...

Man kan ju undra. Dags att börja förbereda morgondagen lite heldag i Kalmar i morgon och sedan lite ärenden. Kan verkligen hoppas att det inte kommer mera snö för det är inte kul att ligga ute på vägarna och köra när det snöar. Men vägrar ta ut något i förskott det märks vad som händer i morgon ändå. Många kramizar till er läsare...skriv gärna en rad är alltid lika kul att få lite respons ;)

1 kommentar:

Efva sa...

Phu...nu har jag läst ikapp en herrenas massa inlägg! Så fort jag tappar att läsa bloggar varje dag käns som om alla börjar skriva kopiösa mängder av inlägg!

Hur går dfdet med träningscykeln då? Inte läst nåt mer än ett inlägg...*s*

Ja...börjar fundera om kommunen har nån beredskap för en rejäl kris...krig...tsunami(jaja, det blir det inte här...mer troligt med en lavin snart *s*)...nu har vi haft snö här i två månader och iom den ovanligheten börjar det faktiskt bli kaos och kris och det verkar dom inte re ut.