14 februari 2010

Söndag den 14 februri 2010


Alla hjärtans dag är det i dag, en dag som kommer från Frankrike och England från början och som vi så gärna har härmat efter :) Jag personligen tycker att kan man inte visa sin kärlek varje dag så varför ha en dag som ska vara speciell då? Jag älskar mina nära och kära och visar det och talar om det varje dag så för mig är denna dag ett jippo som handeln vill tjäna pengar på. Men visst man kan mysa till det lite mer just denna dag och det gör jag men tycker personligen att det är lite överreklamerat och för mycket USA nu för tiden. När jag var liten firades inte denna dag, eller vi gjorde det inte i allafall. jag har däremot alltid gjort det med mina barn och make men nu är de så stora så nu äter vi gott och myser:) Nog om detta. Sov länge faktiskt skönt, varit en jobbig natt med täppt make som sågat ved utan dess like :( somnade inte förrän efter halv tre och det känns i kroppen idag. i går var vi och firade J nya jobb, åt gott. Kycklingpaj och Taco paj med tillbehör och efter blev det Ananaspaj med glass. Sedan satt vi och pratade och hade skoj till sena timmen :) Alltid lika roligt. Idag då ja förutom att man är helt slut så måste jag ta tag i en hel del läsande, min tanke har varit att försöka ligga ett steg förre även under denna delkurs vi får se hur det går. Skickade in mitt paper igår och sedan när vi satt hos J kom jag på att jag glömt att ha med en analys :0 Inte bra men får väl komplettera i värsta fall. Men blir så arg på mig själv :/ hur kunde jag missa det? det står med stora bokstäver i uppgiften så det känns lite surt. Men jag tar tag i det när jag får respons från läraren.
Ska strax sätt på en stek tills ikväll, tänkte den kunde puttra när jag läser. Tvätt maskinen är igång och sängarna ska bäddas rena, det är ju söndag. Alltid lika skönt att krypa ner i en renbäddad säng nyduschad och sova gotti ;)
Nä he lika bra att sätta igång, sonen spelar Def leppard på högsta volym så hur det ska gå att läsa det märks ;)

Ha en bra dag alla och stora kärleksfulla kramar till er :D

Inga kommentarer: