13 maj 2010

Stockholmsresa mellan den 6-9 Maj 2010

Hejsan var ett tag sedan jag var här :) Men jag lever och hälsan är på topp har helt enkelt inte haft tid. Är lite mycket eller har varit det och man får då försaka visa saker. Ska försöka komma ihåg vad jag gjorde i Stockholm och dela med mig till er ;)
Torsdag den 6 maj.

Vår resa startade i Kalmar, svin kallt och motigt, menar vi var tvungna att åka in till Kalmar för att sedan vända och åka förbi Mönsterås...hmm kändes lite onödigt men regler är regler så bara att gilla läget. Vi var ca 15 personer så plats var det gott om :) Skönt S och jag tog varsitt säte och bara mös hela vägen. Väl uppe mötte A oss och vi fick en snabb lektion i hur vi skulle hitta på centralen, tur att S har ett otroligt kom ihåg ;) Min hjärna hängde med på hälften typ. Ser lite annorlunda ut sedan min Stockholmstid kan jag säga ;) Ut till Kungälv, mös lite i lägenheten och lagade mat till A sambo kom hem, åt och pratade. Sedan blev det en kortis till Kista Centrum, MYCKET affärer. Tror att vi kunde shoppat allt där typ men S var väldigt beslutsam och ville in till stan så det blev bara lite små saker. Hem och hade lite mys vid tv och slappade, konstigt nog var vi skit slut...måste vara Stockholms luften som sög kraften ur oss för vi slocknade TIDIGT ;)

Fredag den 7 maj.

Vaknade och fixade till oss,A hade en hemsk förkylning och snörvlade ordentligt men envis som hon är så skulle hon med i till Gamla stan och vi begav oss. Älskar Gamla stan, dessa trånga gator och små mysiga affärer och man ska inte glömma alla mysiga kaféer. Vi sprang i de flesta tror jag och hittade massor. Vi hann luncha på ett mysigt ställe nere i en källare, gott till tusan. A fick för sig att vi skulle se Stockholms minsta staty :0 ( visste inte jag att det fanns) vi traskade runt slottet typ 30 varv kändes det som men det var bara ett ;) Mötte Tomas Ledin som flinade glatt när jag fotade ;) Ibland är man snabb. Vi hittade statyn ( Bild finns på facan och bdb)vi klappade den på huvudet och la dit en offer gåva...50 öre ;) så nu ska livet leka resten av året då eller? Sedan begav vi oss hemåt för att fixa oss till kvällens konser :D Den var kanon, vi kom ditt lite tidigt kanske men bättre det än för sent ;) Var ett skit dåligt förband, vi vet nu att hans ordkunskaper var ganska så få eftersom Fucking var det enda han sa typ. Men bandet spelade bara i typ 30 min så plågan var snabbt över ;) Lite ombyggnad sedan stod Gaga på scenen och hon var bra, mycket bättre än jag trott. Hon kan faktiskt sjunga riktigt bra även live, mycket som hände på scenen och Väldigt många klädbyten, tror på 25 :)Har fotat en del och de finns på Facebook och BdB. Vi var väldigt nöjda när vi åkte hem. Mycket folk på Stockholms gator och resan tog lite tid, men alla var goa och glada så det blev lite skratt här och där. Mötte två av CrazhDiet ( ett hårdrocksband) som delade ut klistermärken till deras nya album, tyckte allt att de kunde ha delat ut skivan för den är riktigt bra. Men de var trevliga fast de flesta i vagnen såg lite skrämda ut. Men pojkarna var så trevlig så. Hem och spelade spel med A och A, (ja de heter nästan samma namn ;)) Vi spelade Med Andra Ord och hade slit kul innan vi kröp till sängs, ännu en dag var slut och vi med.

Lördag den 8 Maj.

Sovnorgon, A var inte pigg så vi kom inte iväg förrän vid ett tiden men som tur är har affärerna öppet lite längre där än här hemma, vi hann springa lika mycket IGEN ;)S var i himmelriket tror jag, vet ni hur många sko affärer det finns i stor stan? Inte jag heller men tror faktiskt att vi hann med de flesta ;) S köpte sig sina skor som hon babblat om i flera månader, ska bli intressant att se när de kommer på. Men hon var nöjd och då är ju jag det med. Lördagen tillbringades i innerstan och olika Gallerier. Mycket fint men min plånbok tillät enbart ögon shopping men jag fuskade lite och köpte mig en sommarväska, liten och behändig, enbart 80 kr så jag gick ju inte i personlig konkurs precis. Denna dag sket vi i att luncha på det nyttiga sättet ;) blev en rejäl fika istället massor med kalorier. En stor brownies med mjuk glass, så underbart gott :) Bra för fläsket ;) man lever ju faktiskt bara en gång och ibland måste man få unna sig nåt gott. Denna dag blev det mer shopping för S men inte så mycket kläder som jag trodde men böcker := hennes väska lär väga ton och det gjorde den med, tur att vi inte flög. Sedan började det regna men inte ens det kunde få oss att tappa modet vi traskade på ändå till halv sex då vi begav oss till en restaurang på Nybrogatan, Capri heter den och är så underbar. Vi hittade den förra gången vi var uppe och numera kommer vi avlägga ett besök där varje gång vi är i huvudstaden för den är så underbar. God mat lite ögongodis ganska normala priser och en underbar atmosfär. Sedan åkte vi hem, trötta och nöjda med dagen. S och jag packade och fixade allt inför morgondagens hemresa, skönt att ha det gjort och vi kunde då sova lite längre, som vi också gjorde.

Söndag den 9 maj.

Vi åkte hem kan säga att denna resa var då inte lika bekväm. varje säte var upptaget och det var svinkallt i bussen pga att en äldre herre var så varm :( men det var inte resten av bussen. Det var långa 6 timmar hem men så underbart när vi väl var hemma igen. borta bra men hemma bäst tycker jag stämmer ganska så bra.

Detta var S och min Stockholmshelg, kanske i lite förkortad version men i det stora hela allt.

Tjingeling :D

Inga kommentarer: