13 maj 2010

Måndag till onsdag den 10-12 Maj 2010.

Får nog uppdatera lite mer känner jag. Denna vecka har jag kört hårt på praktiken ;) Måndagen började med ett telefonsamtal min handledare var sjuk och undrade om jag tog klassen själv :0 Självklart gjorde jag det, de är så underbara dessa 13 barn så jag gick dit med gott mod. Dagen flöt på bra och jag var väldigt nöjd med mig själv, fast väldigt trött kan jag säga. Det tar på krafterna att hålla reda på allt. Men det var en nyttig dag och barnen hjälpte mig hela tiden, missade jag nåt fick jag strax veta det ;) Älskar dem :D På kvällen hade jag planerat att göra en massa saker men det räckte med att starta tvättmaskinen och damsuga av innan jag stupade i soffläge. Bäst att vara lite rädd om sig tror jag allt.
Tisdagen var min handledare tillbaks och det var lite lugnare :)Även denna dag flöt på bra men med en viss ångest för nu är det slut, slut på detta som jag älskar över allt annat och det märktes, tro faktiskt att jag hade varenda unge i knät denna dag, alla var väldigt kärvänliga och jag svalde tårarna hela dagen. På eftermiddagen vikade jag på fritids, var fritidshemmens dag. Vi var i hembygdsparken och lekte och grillade korv, väldigt lyckat och mycket frisk luft. Slutade vid 4 och cyklade hem och fixade till mig för nästa aktivitet..Oknö Going. Även detta blev lyckat, en härlig promenad i solen och med härliga människor att prata med. Gick med personalen från Blåklockan och de är underbara :) Åt gott sedan på Oknö krog innan B släppte av mig hemma och jag igen stupade i soffan. Känns som att jag inte riktigt hunnit landa efter resan då det har varit saker i ett hela tiden. Sedan blev det då onsdag.
onsdag den 12 maj.
Vaknade tidigt, inte bra. Fixade till mig och cyklade till skolan och alla godingar. Denna dag har vi varit tillsammans med den andra gruppen, de håller på att lära sig spela brännboll. Stod ute hela förmiddagen och snurrade hopprep, dom är så duktiga. Tårarna brände bakom ögonen hela dagen och jag mådde lite skit måste jag säga. Sista dagen är aldrig lätt. Men det var ganska kul ändå för ni ska veta att barn har hjärnkoll, jag hade namnsdag i går ( Onsdag) och jag tro faktiskt att varenda unge på skolan kom fram och sa grattis. De hade mer koll än min egna familj ;) Det värmer ska ni veta. Inte för att vi gör någon affär av namnsdagar men det är roligt när barnen kommer fram. Slutet på dagen fick jag en underbar bok av barnen, de hade målat teckningar och skrivit en massa vackert till mig oh vad jag svalde ville inte gråta framför dem. De var så urgulliga kramades och ville att jag skulle stanna. Tänk om man ändå kunde fått gjort det, fram till sommarlovet. Det hade varit underbart. Jag fick även en ängel av C. en underbar ängel att ha på väggen. Det bästa är att det är en av mina bästa kompisar som gjort den och därför betyder det ännu mera för mig, den ska jag sätta i mitt sovrum och varje gång jag ser den så kommer jag minnas 13 underbara godingar som förgyllde min vardag denna termin. Kommer alltid minnas dem.

Det jobbiga nu är att man ska ställa om sig inför det sista denna termin...Litteraturstudie :( har ingen lust alls. Känns som att vi gjort detta till leda och det måste väl ändå finnas något annat man kan göra, leta efter vetenskapliga artiklar gör man då inte när man jobbar tro mig jag vet ;) Men det är bara att bita i det sura äpplet och göra sitt bästa, ska träffa tjejerna som jag ska jobba med i morgon på bibblan och vis ska sätta igång, känns skönt att arbeta med dessa då de lika engagerade och vill få det gjort snabbt för att sedan ha sommarlov.
Kramizar på er :D

Inga kommentarer: