22 maj 2010

Fortfarande lördag den 22 maj 2010

Denna dag verkar aldrig ta slut, jag sitter här och väntar på att klockan ska bli tolv och jag ska till Nabben och hämta svärisarna. Lovade det i ett svagt ögonblick men det är okej, de gör en hel del för oss med så tjänster och gentjänster. Solen har värmt mig idag och jag älskar det, har dock inte hunnit sola något har haft fullt upp. Sov alldeles för länge men vad tusan är ju skit slut. Gick dock en lång promenad in till Konsum och inhandlade en vacker blomma till min kära farmor. Hon är gammal nu 99 år i dag men pigg och glad, lite trött kanske men vad tusan ...vem skulle inte vara det ;)Det som är jobbigt är att hon är sjukligt smal, hon äter men det verkar som att maten inte tas upp av hennes kropp och man ser tydligt hur hon blir mindre för varje gång man ser henne, inte kul. Men idag satt hon bland oss och tittade och lyssnade, vet inte hur mycket hon hängde med på men hon var nöjd av att det kom några gäster som hon sa :) Hon farmor alltså är så himla rädd för att bli bortglömd av oss, tror inte riktigt hon förstår hur mycket vi älskar henne även fast vi säger det.Han med att vara väldigt social med, pratade och var så trevlig så. han även med att stå i diskbaljan ett antal gånger, har en förmåga att alltid hamna där vet inte varför men det uppskattas alltid lika mycket ;). Vid fyra tiden lämnade vi Nabben och jag körde hem de andra två för att sedan vända och köra till Trekanten och hämta killarna. Det hade gått bra så jag får väl ändra mitt tankesätt lite men nee ....
Körde hem l för att han skulle duscha mm och sedan hem med min och skickade han i duschen med. Trött satte jag igång med att laga mat, inte för att jag var speciellt hungrig men de andra var ju. Tänkte testa något nytt och det brukar göra mig lite stressad så och idag med ;) Stekte fläskfile och bacon och la allt i smördeg, till det sallad och potatisgratäng och tzatziki. Måste nog allt klappa mig själv på axeln ;) det blev underbart gott och nu är jag så mätt kommer troligtvis inte äta mer denna helg ;)Nu sitter jag här, maken vid tv halvsovande, S i min säng och läser om sina vampyrer ;) sonen och L i källaren och spelar och jag väntar och väntar.....

Nu ska jag fortsätta att surfa runt lite här i cyber världen och be att klockan skyndar sig framåt för nu är jag faktiskt trött. Natti natt goa läsare :)

Inga kommentarer: