26 maj 2010

Onsdag den 26 Maj 2010

Vilken underbar dag detta har varit, vaknade med en katt på magen och värk i kroppen ;) Blir väl så när man sover länge i samma ställning.Men det gick snabbt över, jag var mest pepp på att få åka och vara i min underbara klass. Snacka om att man kan bli välkomnad av barn :D fick 13 hårda kramar och alla var så glada för att jag kom, kan man göra annat än gilla läget? ;)Tyvärr så går dagen för fort bara och vips så var den 13.00 och det var slut för dagen. Nu är min VFU avslutad och det känns bra att jag tog denna dag med, tror dock inte att C hade anmält att jag inte gjort den men jag ville så gärna ladda mitt vara nära barn batteri ;)Jag har fått en dag som jag ska ha hela klassen, nästa fredag och det ser jag fram emot. Ska även ha L klass en onsdag och det är jag lite nervig över men jag har ju C som stöd så vad kan gå fel ;) Jag är glad för varje timme som jag får arbete...kan säga att bidraget från CSN var ju inte lysande precis :( 4000 kr ska jag nu klara mig på fram till sep, det är ju omöjligt så jag hoppas att jag får hoppa in både här och där så det kommer in lite pengar på kontot. Hatar att ens liv ska styras av pengar. Tycker faktiskt att juli och december skulle vara fria från räkningar, det är två jobbiga månader och då man verkligen behöver ha pengar men önska och att det ska slå in är en annan femma. Nog med pengar gnäll ;)
Efter skoldagen så fixade jag och S ett konto till grabbarnas gym, skönt att ha det ur världen, det har hängt över mig i ett par veckor nu och har helt enkelt inte haft tid men nu är det klart :D S hämtade sitt sommarschema, mycket jobb i 7 veckor men det ger sköna pengar till hennes konto och det kan ju vara bra att ha dem om hon ska börja på högskolan till hösten, jag hoppas hon ska det för det förtjänar hon efter allt slit med matte c som hon har haft.
P och jag är ensamma ikväll och ska mysa lite med varma mackor, måste hinna cykla lite innan bara.Men det hinner jag, tyvärr så är det inget True blood ikväll :( var sista för säsongen förra onsdagen och enligt S kommer det inte nu förrän 2011, skandal tycker jag och hoppas innerligt att hon har fel. Men grey Anatomy är ju och Biggest loser så lite har jag att se fram emot. Funderar på en promenad bort till Netto, behöver tonfisk till våra mackor men regnet hänger ju över här så jag vet inte hur jag ska göra... jo det vet jag :D klä på mig regnjacka och ge mig iväg. Ha nu en trevlig kväll gott folk...

Kramizar

Kommentar svar:

Tack Carolin, jag gör det inte för att förlora vikt utan för att få lite bättre kondis, det är jobbigt att inte orka något. cykla går bra men hoppa är det värre med får ont i mina knän. Men jag är envis som synden så jag ger inte upp. Motivation säger du ;) ja den är låg för tillfället men jag har det ju lite lättare än du att göra något, har ju inte en aktiv 3 åring och en liten bebbe, men jag hoppas du tar tillfällena i akt när du kan för man behöver rensa huvudet ibland och då är en promenad ett kanon tillfälle. Du får börja jaga Alfred runt huset ;)då blir han trött och du får motion ;)
Nej jag söker inte Carinas tjänst tror den är tillsatt redan, vet inte riktigt. har en termin kvar på högskolan och ska skriva min c-uppsats då :/ vill inte men det måste göras. Sedan hoppas jag dock att jag får något helst på förskolan då men är glad för vad jag får :)

Inga kommentarer: