16 december 2010

Torsdag den 16 December 2010

Blev en mys dag  :) inte helt fel. Mysbrallorna på och så jobbar vi över Skype, väldigt bra upplägg för två slutkörda tjejer. Vädret är ju inte att leka med så i morse när det var svart ute så bestämde vi att vi stannar hemma eftersom det ska komma in ett oväder och mest över öland och den sidan, kan bli svårt för M att ta sig över bron då. Men kan inte säga att jag klagar, skönt att bara vara hemma och prata med M får jag ju ändå så allt är bara bra. Vi sitter och går igenom arbetet inför opponeringen och ja det känns ganska så bra ( får jag väl äta upp dessa ord på måndag) Mina underbara barn har slitit hårt nu på fm och skottat av alla snön på garagetaket, skönt att det är väck det tynger en del. Just nu tycker jag allt att det räcker med snö, det kan ju omöjligt hinna försvinna innan ju om det inte blir typ 10 plus och det tror jag då inte om man kollar in vädret för nästa vecka. Vet faktiskt inte när det var en vit jul sist alltså så här mycket snö.
I går var jag och fikade hos A, timmarna bara flög iväg och det var lika trevligt som vanligt. A hade bakat så underbart gott julgodis och lite avvis blir jag allt för jag köper mitt men nästa år då ska jag "tydligen" göra en massa saker men jag hoppas verkligen att jag har ett nytt kök och TID för att jul baka och pynta och få lite julkänsla för det är - noll just nu :/

Jag har redan skvallrt på Facebook men jag tar det här med :D I måndags när jag körde hem från Kalmar ringde min telefon, det var en av cheferna inom barnomsorgen och hon erbjöd mig jobb. Tur att jag satt ner för jag blev både förvånad och jublande glad, jag är inte färdig men har redan jobb. Kanon skön känsla vill jag bara tala om och äntligen får jag ut bland barnen igen, har saknat det så mycket eftersom jag inte hunnit vika något denna termin. Ska vara med och starta upp en ny avd här i M-ås och får två kanon pedagoger som arbetskamrater så allt känns så bra :) Sen vet jag att det kommer bli så jobbigt men det tar jag bara jag får vara ute på golvet och slippa böcker och skola.
Nähe nu är det sökning igen då. Ha en bra dag i ovädret :)

1 kommentar:

Caroline sa...

Det är ju helt fantastiskt vilken bra present så här nära jul, och vilken uppskattning sedan på allt slit du lagt ned under dessa år. Det är du värd,måste vara en otrolig känsla.
Kramar