8 december 2010

Onsdag den 8 December 2010

Idag har jag varit på Öland :D Tror att det är tredje gången i mitt liv typ ;) på vintern alltså. Men jag blev glatt överraskad för det var mysigt även med snön. Idag har vi suttit hemma hos m och skrivit, fikat, pratat, skrivit och lunchat sen skrev vi igen och tillslut tog vi oss en promenad ner till sjön, vackert säger jag bara. Men kallt endast minus tre grader men kändes som 10 minst, troligen för att jag hade för lite kläder på mig. Hemresan gick bra, vägarna är förvånansvärt bra för årstiden eller har jag en sådan kanon bil att halkan inte märks ;) Har haft en bra dag och det har gjort mig gott. Hemma nu och har fixat lite mat och nu väntar jag på maken ska komma hem, saknar honom. Sitter och surfar runt lite i cybervärlden och kollar både här och där och ibland hittar man bra saker.

Söndagen den 5 december pulsade vi omkring i mer än halvmetertjocka snödrivor strax söder om vägverket i Ålem intill Pataholmsvägen.

Var är våran matte och husse? Undrar de två katterna på vift.
Trafiken kändes farlig och vi drog oss lite längre ifrån vägen för att inte bli påkörda. Kylan var bister och orken började tryta eftersom vi inte hittat något ätbart på väldigt länge. Då kom en bil som stannade och ett par människor steg ur och lockade på oss.
Människor, hur länge sedan var det någon brydde sig om oss?
Misse och jag försökte ta oss fram till dem så fort vi orkade röra oss i den kalla, djupa snön. Det kunde ju ha varit elaka människor vi träffat på, men vi hade inget annat val för att överleva.
Att bli upptagen i en varm människofamn och bli struken över ryggen var något jag svagt kunde minnas från sommaren. Bara att få komma in i en varm bil kändes underbart, och när vi sedan kom till ett hus och blev serverade nyköpt torrfoder och friskt vatten tävlade Misse och jag om vem som kunde äta mest och snabbast.
Vi förstod inte att våra räddare begränsade mattilldelningen något för att vi var så magra att vi kanske inte hade mått bra av för mycket. Därför jamade vi i högan sky och ville ha mera GENAST!
Nåväl, så småningom var våra kroppar upptinade och hungern stillad. Då var det jätteskönt att krypa upp i våra räddares knän och buffa och spinna högljutt. Nattsömnen var det inget fel på kan jag lova.
Enda smolket i glädjebägaren är nu att vårt värdpar redan har en katt, en något äldre dam, med ganska bestämd uppfattning så att vi inte kan räkna med att få stanna här särskilt länge.
Därför vädjar vi nu till vår egen matte och/eller husse att komma och hämta hem oss snarast möjligt.
Vi lovar att inte springa bort fler gånger!
MISSE och MOJE

PS.
Vi bor för närvarande (tillfälligt) hos Mona och Roland Håkansson i Ålem och de har telefon 0499-224 55 begin_of_the_skype_highlighting              0499-224 55      end_of_the_skype_highlighting eller 070-66 22 954 begin_of_the_skype_highlighting              070-66 22 954      end_of_the_skype_highlighting
DS.
Jag blir så förbannad, varför skaffa en katt för att sedan överge den ???? Detta händer varje jäkla sommar när ska folk lära sig att en katt på 7-9 månader klarar inte sig själv över vintern inte när den är van att få mat och kärlek varje dag. Blev glad när jag läste om dessa två underbara personer som faktiskt stannade och plockade upp dessa två små sötnosarna och kunde jag skulle jag hämtat hem dem hit, för de sår så söta så :) tror dock inte att herren i huset ( Smirre ) skulle uppskatta det så där väldans mycket och inte mannen heller för börjar jag ta hem en del så fortsätter jag och då kommer huset svämma över med katter i alla olika storlekar och färger ;) Jag älskar katter och helst deras personligheter, detta är ett djur som man inte gör vad man vill med.

I morgon blir det allvar jag ska ge mig i kast att söka efter rötterna till utomhuspedagogiken och hur deras framväxt i Sverige har varit... någon som har förslag på detta så hör gärna av er..... tar tacksamt emot alla förslag på ställen där jag kan få tag på denna information. Ja vad har hänt annars då ? ja mina goa barn har skottat av halva garage taket idag, sonen var hemma för han var dålig i natt men som tur var blev det inget värre, magsjukan vill jag då inte ha in i huset. I morgon ska vi ta resten, jäkla snö att bli tung :/Nähe nu tog det slut på händelser i mitt dagliga liv så ha en bra kväll :) Kramizar

Inga kommentarer: