5 december 2010

Söndag den 5 December 2010

Andra advent och jag känner bara ångest, hur fasen ska jag hinna handla julklappar t.ex.??? visst ungarna har fått sina redan men en liten grej måste de ju få på självaste julaftonskvällen, annars blir det ju skit tråkigt. Maken ska ha nåt med men säger inte ett ord (som vanligt) och vad köper man då?. Fixat lite av julmaten så det är klart, kroppkakor, prinskorv och köttbullarna ligger i min frys och bara väntar på att bli uppätna. var riktigt duktig i går faktiskt, rullade ihop 127 st köttbullar, visst tog en stund men skönt när det är klart. I år vet jag i allafall att jag inte ska köpa en färdigkokt skinka, den var inte god den jag hade förra året. Bättre att göra den som jag brukar i ugnen, visst det tar ett par timmar men luktar ju så det går ann ;) Idag är det som vanligt dags att bädda rent och tvätta, lika tråkigt som varje söndag men måste göras. Har även suttit på nätet och letat efter artiklar och forskning om utomhuspedagogik och visst lite har jag hittat men om det är bra är en annan femma. Känner lite ångest och magen knorrar lite men vägrar se mig ledsen för då går allt åt helvete, nu är det bara att ta nya tag på måndag och gå igenom vad vi skrivit och jämföra det med Lpfö 98 och våra intervjuer. Vi har ett antal bra sidor med som jag faktiskt tycker att vi kunde fått lite positiv feedback om, vi har faktiskt gjort ett bra jobb och jag är faktiskt nöjd. Sen att det behövs mer och att vi måste sätta fart är en annan femma och det är något som vi kommer att göra... på måndag. har även varit ute och kollat upp lite körskolor, det är då inte billigt kan jag säga := men jag är glad att vi började spara till det redan när barnen var små så det inte drabbar en nu. Det svåra är att välja rätt körskola, är det någon som kan ge förslag? alla har vi ju olika erfarenheter av körskolor så jag tar tacksamt emot lite info.  Nu ska jag luncha och sedan ta en promenad med älsklingen, plus grader ute  tråkigt då mitt tycke är att har snön kommit så kan den allt ligga kvar till jul men det lär väl slaska som vanligt :(.

Ha nu en bra dag och ta hand om varandra kramizar :D

Bay the way ;) jag har sökt jobb........

Inga kommentarer: