6 december 2010

Måndag den 6 December 2010

Måndag och en ny vecka, en vecka som jag redan vet innan kommer att bli hård. Hård för att vi har en hel del att ändra i vårt arbete. men idag kom det två glada 42 åringar till Kalmar med siktet inställt på att jobba, jobba hårt. Och ni ska bara veta vad vi har slitit, när klockan var halv fyra då var vi slut men det har hänt en hel del i arbetet. I morgon fortsätter vi med samma glöd ( hoppas jag ) och med samma entusiasm ;) Snön ligger kvar och på vissa stället är det hemskt att köra men måste erkänna att resan fram och tillbaka i Venton var betydligt trevligare än i Passaten, så nu blir det bilbyte framöver el så länge snön ligger vitt på backen :)
Idag har det hänt en tråkig sak, en ska som jag i oförsig vetat om men som gör min ledsen. I dag har min syster och hennes son varit i Mantorp med en av deras hästar "Rodde". han har haft problem med en sena och farit fram och tillbaka till veterinären men idag kl halv två fick han somna in, det fanns inget att göra och lida ska ett djur aldrig göra så då är det där jävla jobbiga beslutet :`( Det är tre hästar på 2½ år och även om det inte är mina hästar så har jag haft nöjet att få tillbringa tid med två av dem i allafall och ledsen det blir jag ändå. Nu blir det lite sök och sedan sängen så jag är pigg och alert i morgon. kramizar :)

Inga kommentarer: