25 december 2010

25 December 2010

Dagen efter, alltid lika lugn och skön. Julaftonen var precis som jag hade hoppats, lugn och skön. Hämtade hit svärrisarna lagom till kalle och efter det var det dags för maten, åt som en häst ( inte bra), förstår inte varför ögonen alltid vill ha mer än magen? Men lite godis gick det allt ner och även ostkakan till kaffet. Idag däremot fick jag ner en liten skinksmörgås och en kopp the sen tog det stopp. Idag har hjärnan vaknat och insett att magen och ögat inte får bestämma mer ;)
Fick massor av fina julklappar, en ljuslykta, jogging byxor ,tofflor, pengar, en termometer till ugnen ( :D ) en virkad duk, en tröja och lite mer smått och gott, är så nöjd så :) Ungarna skulle ju inte få så mycket men pyttsan, de fick då ;) tror dock inte att de klagar....
Blev däremot ingen kyrka i går kväll och det känns skit, men när jag skjutsade hem svärrisarna och kom hem så gick luften ur mig, familjen tittade på Trollkarens lärling och sedan stupade vi i säng, kl 23.00. Lite tråkigt men vad gör man när kroppen bara skriker av trötthet och huvudet är tomt. Bäst att sova tyckte jag och de andra ( inte sonen dock) med så då gjorde vi det.
Idag är en ny dag och den ska fortsättas med en promenad nu så ha det så gott alla :)

Kramizar :D och en god fortsättning på julen.....

Inga kommentarer: