24 december 2010

24 December 2010

Idag är det julafton, en dag med massor av glädje men även sorg. Snön vräker ner och det blåser hårt men här inne är det varmt och gott. Allt är klart och jag bara tar det lugnt, precis som jag planerade. Har ätit en underbar skinka, förvånad över mig själv...(att jag lyckades) och risgrynsgröt var inte helt fel.Nu 'är det bara en kort promenad i skit vädret sen så är det lugnt hela dagen. Svärrisarna hämtas vid halv tre tiden och sedan är det Kalle Anka, en tradition som jag inte bryter, menar man kan det ju utantill men man ska se det punkt slut ;) Sen blir det en massa god mat och skratt och som vanligt lär man äta för mycket så man nästan blir illamående men det är ju så gott ;) paketer, ja det ligger en hel hög under granen och vi som inte skulle handla några ;) omöjligt att låta bli då jag älskar paketer. ja så ser min dag ut på ett ungefär, om jag orkar och så blir det en sväng till kyrkan vid elva tiden men det beror enbart på orken.
Nu önskar jag er alla en riktigt God Jul och att ni är rädda om varandra, detta är en helg som ska tillbringas med de nära och kära. De som inte längre finns bland oss får man istället skänka en tanke och tända ett ljus, så hos mig brinner det sex ljus ikväll :/

Kram

Inga kommentarer: