23 september 2010

Torsdag den 23 September 2010

Idag var det trögt att kliva ur sängen, fast jag la mig i den strax efter 21 i går så jag borde ha studsat ur sängen :/ men nej då känner mig sjukligt trött och kroppen protesterar hela tiden, men varför gnälla det verkar som att halva svenska befolkningen känner likadant så det är väl helt enkelt en vanlig höst depp + förkylning. Dagen har varit bra och allt flyter på, alla barnen är intervjuade och fotade så nu ska de bara få leka lite med bokstäver på datorn och söka efter intressen på internet, sedan tänkte jag mig börja skriva på rapporten vi har om VFU projektet. För en gångs skull kanske jag kan njuta av att bara vara med barnen utan uppgifter ;) det vill jag mycket. Under de här 4 åren som jag har pluggat har det varit mycket praktik och det är inget fel med det för jag älskar barnen men alla uppgifterna hatar jag, de ger mig inget för inte arbetar man så när man "jobbar" i vanliga fall ( skakar på huvudet) men men bara att göra som dom vill och räkna dagarna för det går nu, inte många kvar ( har inte räknat ;)Sen hoppas jag att jag vinner lite pengar för då skulle jag vilja åka iväg på en resa och bara slappa för att fira att jag klarade det ( finns de som inte trodde jag skulle det)risken är i oförsig väldigt liten men drömma går ju ;)

Älsklingen kom hem idag alltid lika underbart, saknar honom varje minut och de blir en del på 4 dagar ;) men nu är han hemma och då ska jag njuta av varenda minut i stället. Tog tag i målandet igen ( fick lite ångest)har ju en kortsida som inte är verken grundad el målad, men nu är en grundad en gång och förhoppningsvis en gång till innan helgen är över. Måla den går nästa år om vi hinner annars kan man måla bara den. Maken håller på att lägga plattor och sedan ska sid planken upp och sedan veden in och förhoppningsvis några dörrar på och ja det kan hålla på i evigheter det tar aldrig slut ;)

Ska fika nu lite kärleksmums ;) Tjingelingen ;)

Inga kommentarer: