21 september 2010

Tisdag den 20 September 2010

Vaknade med solen i mitt ansikte och det var inte helt fel, vad kan gå fel en sådan dag ;) lugn morgon fick lite sov morgon pga att det är studiedag för skolan idag. men inte för lärarna här har det planerats och gjort en massa saker som man inte hinner med i vanliga fall. har använt mitt logiska sinne idag ( skrattretande dåligt )skulle sätta ihop en bondgård i Plymo. Ja det gick väl bra bara att jag fick ca 40 tusen små delar över :0 har inte den blekaste aning om var de ska vara och skiter i det gör jag med ;) finns tillräckligt för ungarna att slarva bort ändå. tror dock att det kommer falla dem i leksmaken. Ska bli intressant att se om de upptäckt allt nytt som vi fixat idag. Barn har en förmåga att upptäcka små detaljer som vi vuxna inte "ser". Har varit en del möten med och ett var jag inte med på utan gick in på fritids en stund istället. Var bara vikarier där inne och vissa av barnen reagerade på det och även deras föräldrar men vad gör man ska alla få planera mm för att få en bra pedagogisk verksamhet ( jösses lotta vilka ord ;)så måste det planeras. det funkade bra men kan ändå förstå föräldrarna som reagera när deras barn blir som klister på dem och inte vill att de ska gå, det hade jag också gjort ( som förälder). Något annat som jag funderar över är att barnen går långa dagar, de går mellan 07.45 - 13.50, det är mera än vad både 1 och 2 går. kan säga att det är långa dagar för en 5-6 åring att tillbringa i den pedagogiska verksamheten och trötta är de. En mamma sa häromdagen någon som jag tycket var bra. Eftersom barnen går så länge redan som små ska de sluta skolan då i 8 an? hon menade att barnen blir skol trötta redan i början där de istället ska väckas för att lära sig nya saker !!! Det tål att tänkas på.....

Sen var dagen över för min del och jag satte mig på cykeln och bråkade med motvinden hela vägen hem :/ inte kul. Varför måste det blåsa så gudens???? Ja ja så länge det inte regnar är det väl okej, blöt gillar jag då inte att bli och eftersom sonen cyklar så måste ju jag det med ;)Men det stör mig inte för till skillnad mot honom så har jag ju kläder efter väder. man har ju det när man jobbar på förskolan för där existerar inget dåligt väder...bara dåliga kläder ;) Hem kom jag efter en stund och pratade lite med ungarna, P hade städat så fint efter sig och kompisarna så där blir det fler lan :) S hade plockat ur diskmaskinen och det är guld värt när man kommer hem och är trött, de där små grejerna. Satte mig i bilen och åkte till Ålem och hälsade på min älskade farmor. Det är ett problem, inte att åka till henne men jag blir så berörd varenda gång. jag mår dåligt pga att hon inte har någon livsgnista kvar och jag känner mig så hemsk när jag bara önskar att hon kunde få somna in. Hon sitter bara där och väntar, vad är det för liv igentligen? Samtidigt som jag inte vill mista henne så vill jag inte att hon bara ska sitta där hon är ju faktiskt 99 år och det borde väl räcka eller....

Hem igen och nu fixade vi lite macka och the och satt en lång stund och pratade riktigt trevlig ;) Nu är jag skit slut och borde göra en massa saker men att starta tvätt maskinen fick mig att bli trött så det blir nog soffan när S åker till gympan ( som jag absolut inte vill följa med på då nej då :/ ) Nä då jag vill hellre sitta här alldeles ensam och tycka synd om mig själv med en stor skål med popcorn ;)

Ha en trevlig kväll :)

Inga kommentarer: