27 september 2010

Måndag den 27 september 2010


Hej och hå idag har man allt fått hålla i hatten när man gått ut, jäkla väder så tråkigt. Visst det är höst eller på väg att bli höst men så här nä fy vad tråkigt. hösten kan vara alldeles underbar med sina klara färger och kyliga luft sen kan den ju vara som idag med ;) kan ju säga att med en markis volang som slår konstant och luckan till vinden med som bråkar har det inte blivit många timmars sömn i natt kan jag lova, tycker synd om mannen som klev upp kl halv fem med väldigt några timmars sömn i kroppen. men fram kom han och det var skönt det, förhoppningsvis får han sova i natt. Men regnar det där som här sover han inte en blund. Dagen har gått fort och förvånansvärt är att barnen har glatt gått ut i detta skit väder, jag stannade inne stack inte ut näsan engång. Dåligt klädd får jag skylla på ;) I dag på den fria leken hann jag med att fixa 4 barn så underbart skönt och funkar det lika bra i morgon så är det snart klart det här :D Lite läskigt att det går så bra är inte van vid det men njuter just nu i allafall. Skulle vara så skönt om allt var klart tills den 7 okt när min handledare kommer så kan jag ju visa upp boken som vi gör :)Det sporrar mig att arbeta på.Det som jag tycker är roligast är att barnen gillar det med, de gillar att sitta vid datorn med mig och skriva och söka bilder, de är väldigt duktiga på att hitta bokstäverna och det blir fel ibland men det är så kul att se när de märker det och genast vill ändra, de små godingarna, gillar dem mer och mer för varje dag blir inte lätt att lämna dem om tre veckor :/ men då är det dags att gå vidare mot slutmålet och det ser jag fram emot.

Slutade lite tidigare idag men satt hemma och jobbade istället, går lika bra det har ju datorn här ;) väl hemma stack dottern och jag till banken och fixade det så nu är pengarna på kontot, känns bra med tanke på att det varit inbrott på Fiskarvägen, vet dock inte vilket hus men lite läskigt är det allt. Vill absolut inte ha in någon okänd i mitt hus. Men vi har ju en tiger som vakthund ;) Dottern hård pluggar har sin första tenta i morgon bitti och jag vet allt för väl känslan hon sitter med nu, denna ångest och allt detta pluggande men försöker lugna ner henne med att man kan bara göra sitt bästa och sedan får det gå som det går, man kan alltid göra om den. men förstår att hon vill klara sig för det är skönt att slippa ha det bakom sig hela tiden, det är nåt som jag väl vet om :/ men nu har jag bara matten och den orkar jag inte med just nu så det får bli en annan gång efter C-uppsatsen typ ;) Nu blir det en snabbt besök i duschen sedan sängen, ja jag ska lägga mig redan vid nio för jag är trött och då ska man sova, så är det. Ha det bra nu Kramizar ;)

Inga kommentarer: