14 september 2010

Tisdag den 15 September 2010

Tisdag och veckan går stadigt framåt ;)Jag går på halvfart och panodil men det går. Barnen är så härliga, nyfikna på livet och vill så gärna lära sig nya saker. just nu håller vi på med att rimma och det är ju inte min starka sida men på denna nivå känner jag mig som ett proffs ;) matte funkar med och dagarna går. I morgon ska jag berätta för barnen om mitt arbeta som jag ska göra med dem och jag hoppas de kommer gilla det lika mycket som jag gör. Lite nervös är jag allt men det känns bra att komma igång för tiden går fort när man har kul.Idag såg jag en tjej bli så glad för att hennes andra framtand lossnade, vi fick slå in den i paket till tandfeen ja barn är för härliga inte så mycket som behövs för att locka fram ett leende och ett bubblande skratt.

Gympan blev det bara i söndags, sedan kom herr hosta och feber på besök igen så jag har bestämt mig för att bara ta det lugnt denna vecka, dricka mycket och vila, kanske är det enda som hjälper mot skiten :/ hatar att vara små dålig ska jag vara sjuk så kan det vara ordentligt annars kan det allt vara. Fick rycket när jag kom hem dock så lite motion fick jag allt, svettigt att dammsuga både uppe och nere men fasen när dammråttorna möter mig i hallen och smirre är livrädd då måste man ta ett tag ;) har även försökt vara lite huslig och lagat riktig mat, baconköttfärslimpa och mos, det var mumma det, diskade och fixade köket på en gång så nu är det fint även där. Nu ska jag hoppa i mys dressen och ta tag i stryk berget som ropar på mig, inte allt men ett tag ska jag stå sedan blir det soffan måste ju vila ;) Lite ljus och en go filt gör det mysigt värre. Lite avvis på dottern dock som ska på styrka/förbränning men jag får gå nästa vecka.

Har varit och anmält mig till examensarbetet på moodel idag, nu är jag reggad för att skriva så nu kan jag inte backa. Det är skit läskigt kan jag bara säga är skit nervös men det får gå för klar SKA jag bli till jul nu har nämligen Fru hansson pliggat färdigt för denna gång nu ska hon ut och arbeta. Ha en trevlig kväll alla...

Tjingelingen ;)

Inga kommentarer: