11 september 2010

lördag den 11 September 2010

Kan säga att jag är seg idag, sovit skit i natt. Inte bara för att dottern var ute men halsen har kittlas hela tiden och ligga och harkla sig och små hosta är jobbigt. Idag har jag knappt någon röst så det blir tonläge 0 idag, ska försöka vara tyst och vila stämbanden, hur det går får vi se ;)Har ju en förmåga att prata lite för mycket ibland el jämnt kanske ;)Gårdagen var lugn efter skolan blev det inte många knop men det var skönt eftersom jag känner kroppens signaler. Till och med sonens kompis slocknade mitt i filmen så honom bäddade vi in när vi la oss, förstår inte hur ungdomarna kan vara så trötta, de är ju unga? var ganska så kul för dottern kom hem med ett nytt vin, som hon sa. Spännande tyckte jag och kollade läget. Blev ganska så full i skratt när hon sa vad det hette ;) Aurora. Det vinet har man ju aldrig smakat på förut, blev en liten nostalgi kick när man luktade och ja jag var tvungen att ta en liten klunk och det smakade precis likadant. Idag blandas det tydligen ut med sockerdricka, vi blandade med renat ;)Fuller blev man i allafall och kul hade vi ( trodde vi i allafall). härligt när man kommer ihåg gamla minnen så där en fredagskväll ;).

I dag ska jag ner till Ålem och sätta blommor hos mamma, det har även blivit så att vi (syrran och jag) ska ta över mormor och morfars gravskötsel. Tänkte börja redan idag då. Maken är ute i garaget och sonen har precis lämnat sängen, kompisen med. Dottern däremot ligger kvar och gnor näsan i min säng, hon är trött idag förstår inte varför ;) Ikväll ska vi ut till M och P, har aldrig träffat P men det ska bli skoj, de ska bjuda på Thaimat. Det ser jag fram emot, alltid kul att träffa nya människor språket ja det löser vi väl kan ju inte thailändska precis men engelska kan jag svamla i evigheter ;)

Idag skickar jag en tanke till det hemska som hände i USA den 11 sep 2001.



Ha en bra dag och var rädda om er :)

Inga kommentarer: