9 juli 2009

Torsdag 9/7

Morgonen har guld i munnen sa alltid min mormor :D Kan väl hålla med om det lite men samtidigt är det inte helt fel att ligga i sängen heller. Gick upp 06.45 idag frivilligt, helt chockad av mig själv. mest förvånad blev nog dottern som just skulle till att åka och jobba. Åt frukost med sonen och han stack till sitt sommarjobb, tycker det är kanon att han har nåt att göra, han har inte suttit vid datorn sedan i söndags. nytt rekord tror jag :) Men jag gillar det och pengar får han med det är nåt som han gillar att ha och vem gör inte det. har kollat igenom tidningarna nu på morgonen och insett att media är ja vad ska man säga, de söker efter skvaller och de söker efter varje halmstrå för att få en nyhet. idag är det om M. jacksons dotter Paris. Hon är den nya stjärnan men hallå, kan inte flickebarnet få sörja sin far innan hon ska bli helgon förklarad? Nu hängs hon ut i median som det nya objektet och hon är bara 11 år. jag blir mörkrädd när jag ser och läser det här. Tror bestämt att jag ska sluta läsa skvaller iallafall idag och i morgon.
Idag ska jag jobba :) ser jag fram emot och vi ska gå på hamnmarknaden med barnen är det tänkt tror jag i allafall, kul. Är väl troligtvis samma gamla skit som vanligt en gillar marknader, stämningen. Oftast handlar jag inget för som sagt var mest skit. Ska åka till Viserum i år om jag så ska lifta dit, är en tradition som jag bröt för ett par år sedan men i år ska jag dit och kolla läget. Är väl Marknad i Rockneby snart med, ( blir nog en sväng dit med om det stämmer med mina arbetstider förstår. Den !7/7 vill jag över till öland, Status Que spelar på ruinen och jag skulle kunna tänka mig att sitta utanför och lyssna lite :) Gillar gunget i deras musik.
Nä får väl ta att plocka ihop mina saker och cykla till jobbet, hoppas det inte regnar idag för då blir jag allt blött men vad gör det :) Det är en världslig sak som någon Astrid lindgren figur sa. Ha en bra dag idag och gör någon glad, ge dem en kram :D

Inga kommentarer: