3 juli 2009

Och så gick det plötsligt en hel vecka???

Denna vecka har varit underbart härligt svettig ;) Vilket väder man kan bara klaga..eller det verkar som om det är vad folk gör,inte jag dock. älskar när det är varmt förutom om nätterna när man ska sova. Fy fasen säger jag bara vilken plåga. Men konstigt nog har jag sovit någorlunda bra, är nog spik mattans förtjänst. Mitt nät har bråkat med mig och jag fick ligga nere ett par dar men vad gjorde det jag satt med näsan i en bok ändå. idag slutade jag läsa bok nr tre. kan bara säga att efter den första chocken ,det vill säga de första 150 sidorna i bok nr ett var över så har jag älskat böckerna och som en sa till mig på facebook man blir tokig av att veta att det inte kommer en fortsättning. typiskt att just han skulle kolla då :( Böckerna har gjort denna vecka bra för jag är lite nere just nu, har en konflikt med skolsystemet och det tar ite av mina krafter. Önskar ibland att allt bara försvann men det gör det bara i film och i sagans värld och där befinner jag mig då inte. jobbat har jag med gjort, otroligt underbart. har varit lite barn och jag har bara umgåtts med dem,inga krav eller så bara varit därför deras skull och det är så härligt. i dag tog vi ALLA 5 barnen och gick ner till hamnen, de badade i fontänen och sedan lekte vi vid lekplatsen, hade fika med och allmänt underbart i skuggan..hur ofta kan man göra det en vanlig dag på en förskola??? inte en endaste gång kan jag säga då man k9onstant är för lite personal på för många barn. Denna månad ska jag jobba varje dag och det känns okej,kanske inte det roligaste schema men det är bara att gilla läget och göra det bästa av situationen. Maken är på fest ikväll, och resten av familjen är hemma, de har varit och skulle hyra en film men kom hem med en köpfilm istället, Bonds senaste.Sett den på bio men det var ett tag sedan så nu blir det filmtajm. Kan bara säga att det är skönt att det är fredag och man vet att man är ledig i två dagar :D den sockerbiten ska jag suga på nu och göra resten av familjen sällskap i soffan med kladdkaka och grädde :D

Inga kommentarer: