31 januari 2012

Kallt som tusan men ack så skönt ;)

Tisdag morgon och absolut ingen sov morgon, nä uppe med tuppen. Fast jag tror allvarligt att även tuppen sov när jag begav mig ut i skummet mot jobbet. För första gången sedan jag började jobba efter skolan så sov jag en öppningsmorgon ända tills klockan ringde, har aldrig hänt. vaknar alltid tidigare av rädsla att försova mig och att det ska stå arga föräldrar utanför och vänta på mig. Värsta mardrömmen ju :/ Men det har aldrig hänt, (kanske någon gång då da, om jag ska vara ärlig. Men jag har haft bra skäl till dessa få gångerna jag lovar ;) Om det är jobbigt att gå upp tidigt så är det mindre jobbigt att gå hem tidigt ;) Hem och satte mig i soffan med en cappochino och kollade dagens post och spelade lite Wordfeud. Varvade ner precis lagom för att sedan klä på mig igen och promenera in till köpingen och uträtta lite ärenden :) Kallt som attan men skönt samtidigt. När jag kom hem så tände jag en brasa så nu börjar det bli varmt och skönt här inne, en apelsin på det och lite tittande på datorn har sedan förgyllt min dag. Nu är det middagsdags och för en gångs skull är jag riktigt sugen... på Makaronpudding. Är evigheter sedan vi åt det, mannen gillar det inte men duger det inte så får han väl vara utan. nu kan man ju ha i en hel del lök med och massor med kryddor ( dottern gillade inte det ) så ikväll ser jag fram emot middagen :) Ska bara ha hem sonen från Öland först så jag fortsätter och eldar och väntar så kommer nog mina underbara grabbar hem :)
Har abstinens... ingen bok att läsa och jag har riktigt läslust bara för det. Var inne en sväng på bibblan idag men hittade ingenting. Är det någon som har något att ge förslag på så tar jag gärna emot dem, vill så gärna sitta i soffan och läsa nu när jag kan och har tid :D
Ha det så gott :D

Inga kommentarer: