9 januari 2012

Orken tog slut och jag tog ett beslut.....

Måndag och allt som hör med julen är över för denna gången, huset är fortfarande fullt med julen men sakta men säkert så tänker jag packa ner den. I år blir det inte med glädje dock, hade allt önskat att få ha den ett tag till. Idag när jag vaknade så tog orken slut, orkade inte gå och vara så här dålig längre, ringde upp läkarna och beklagade mig tydligen tillräckligt för att få en tid. Mina underbara arbetskamrater ställde upp som vanligt. Jag gick dit med en känsla att jag skulle gå därifrån utan hjälp men jag fick faktiskt mer hjälp än vad jag väntat mig. Underbar sköterska som tog emot och gjorde en första bedömning, bra läkare som faktiskt lyssnade på mig och förstod hur trött jag är på att må så här. Domen blev dubbelsidig bihåleinflammation, alltså pencellin, renixin, och cortisonnässpray. Blir jag inte frisk nu så blir jag galen. Det tråkiga är dock att jag ska vara hemma denna vecka enl läkarens order, hatar att sitta hemma :/ Men för en gångs skull tänker jag lyda, sova och vila så mycket som jag kan , små lätta promenader och massor med frukt. För att vara sjuk så här länge har däckat mig totallt och det vill jag inte vara med om längre. Men jag han jobba ett par timmar och fick träffa en del av alla underbara barn som vi har, de har varit så tomt utan dem. Är skönt att vardagen kommer igång och att allt blir som vanligt, tro faktiskt att både barn och vi vuxna tycker det. Nu väntar jag bara på att mannen ska sluta jobba och hämta upp mig för färd till Apoteket så jag kan börja ta medicinen någon gång. Ha det så bra. Kramizar


Inga kommentarer: