26 januari 2012

Snark, pust och stön och ett leende ;)

Lika trött som katten är jag, lång dag idag. Vaknade kl 02.00 av att mannen slog till mig ( i sömnen förstås ) men sen kunde jag ju inte somna om riktigt. Upp 04.15 Fy fasen säger jag bara. Traskade iväg till jobbet och fick en dag att minnas, en dag som jag upplevde för ett år sedan ungefär när vi öppnade upp vår älskade avdelning och fick 9 härliga ett åringar till oss.Idag har jag varit inne på vår lilla nya avdelning och hjälpt till, många sjuka även personalen så man får hoppa in lite här och lite där ;) kul tycker jag. men dom är nya och de är ledsna och jag blir ledsen, vet att det är övergående men det gör ont i en när man inte kan trösta, man kan bara erbjuda sin famn och hoppas att denna jobbiga tid snabbt går över och det blir ett gäng härliga busungar även där inne. Men jag måste erkänna att jag är trött nu 10 ½ timme sätter sina spår.
Känns nästan som jag skulle kunna stå och sova och det ska bli så underbart skönt att krypa ner i sängen efter en härligt varm dusch. Morgondagen har jag ingen aning om och den tar jag då. Hoppas bara att mina goa arbetskamrater piggnar till och även alla busungar som är hemma.
Ser fram emot att det är fredag i morgon, inte bara för att det är helg utan även löning :D BEHÖVS kan jag villigt erkänna ;) På lördag ska jag in till Kalmar och besöka min sjuka dotter och storhandla, ser jag fram emot... att göra av med pengar är inte svårt ;)
Mår bättre gör jag med, penicillinet verkar hjälpa, ingen huvudvärk på hela förmiddagen idag och det är så underbart, nässpray bara en gång under hela dagen och jag hoppas verkligen att det är på rätt väg nu.

Detta är jag just nu så ha en trevlig torsdagskväll ;)

Kramizar :D




Inga kommentarer: