1 januari 2012

Summering av 2011 .....



Januari:
EXAMEN, äntligen är 4 års slit över. Var dock inte klar med en tenta men fick ändå vara med på avslutningen.
Fick ett jobb kan inte förklara den glädjen. Mycket planering och en hel del stress och ångest men vi startade upp en ny avdelning och vi slet J
Min älskade son fyllde 18 år J
Mannen föll och skadade ryggen på vår trappa, inte kul. Sjukskriven  :/
Firade både svärmor och svärfar på deras födelsedagar.
Hann avsluta denna månad med att stänga vår nyöppnade avdelning pga. att personalen fick maginfluensa  :/ INTE roligt kan jag säga ;)
Började på viktväktarna, nu ska det ta tag i ens liv, var tanken  ;)
Februari:
Vi kämpade på med våra underbara men ledsna barn, små framsteg varje dag J
Kämpade på med vikten, kg rasade i en lagom takt och jag är nöjd J
Kämpade med matten samtidigt som jag jobbade, tung men genomförbart.
Fler underbara personer som fyllde år J
Mars:
Mars= Semlor och självklart fuskade jag med en stor än ;)
Skrev en tenta i matte och klarade den inte :/ Stor besvikelse :`/
Mannen började sätta upp det nya taket i vardagsrummet :D
Funkar bra på jobbet, barnen leker, äter och sover och vi börjar se en ljusning på vårat slit med dessa underbara små individer :D
Kg fortsatte att rasa :D
April :
Fler födelsedagar J
Fick en rolig utmaning, fotade ett bröllop :D Var så underbart vackert J
Hästtävling på Udden, bra minnen men även svåra sådana.
Blev en sväng till Jönköping och Elmia + A6.
Slet vidare med min matte, Jobbigt men nyttigt .
Maj:
Var modell för en dag, slitigt men ack så roligt ;)
Kommit in i en bra rytm på jobbet och det funkar :D
Äter och motionerar bra för kg går stadigt neråt J
Vårat kök revs ut, tomt och skräpigt i halva huset ;)
Skrev ännu en tenta som gick åt skogen, tappar lusten totalt efter detta eviga misslyckande L
Juni:
Mannen sliter med vårt nya kök, masoniten uppe och taket klart J
Älskar mitt jobb, underbara ungar som ger mig så mycket varje dag. Tack alla ni föräldrar som låter oss låna era barn varje dag J
Firar flera kalas J
Sonen sliter med sitt körkort och jag tjatar om teorin ;)
Hinner med massor på jobbet
Nattvandrar och går på student avslutning J
Firar midsommar med vårat underbara gäng, mycket roligt :D
Juli:
Varmt och soligt
Jobbar på och det går bra
Har bet semester för första gången på många många år ;)
Hinner med Göteborg med hela familjen J
Sen kommer det största äventyret för min del. S och jag åker på en bussresa till Italien i 13 dagar och vad vi fick uppleva mycket saker, god mat, underbara människor, historia, sevärdheter, huvudstäder och städer på vatten. Dessa dagar lever jag på i många år framöver över 500 mil i en buss gick också bra för två väldigt åksjuka personer, men vem säger att man inte kan utmana sig själv ;)
Augusti:
Börjades i Italien J
Missade Europé konsert i Kalmar :/
 Det brinner på Mönsterås Bruk :/
Rix Fm är och spelar i Kalmar, det missade jag inte ;)
Jobbade på och minsann det har hänt saker med våra underbara barn över sommaren, de har vuxit och börjat prata och jag otroligt att få möta den igen :D
Fortsatte att kämpa med min matte, privat lektioner med läraren, givande men kämpiga.
Min mamma skulle fyllt 65 år :´(
Hästtävling på Udden J
Min dotter börjar på Linneuniversitetet och läser till förskollärare:D
Dottern skriver även på ett kontrakt för en lägenhet i Kalmar = Dottern flyttar hemifrån :0 :/
Den 30 träffar vi vår mattelärare och har en muntlig tenta och kan ni tänka er JAG KLARADE DEN :D ÄR GODKÄND….
Har numera gett upp viktväktarna, kämpar på själv. Går dock inte så bra inte motiverad alls :/
September:
Köket är numera klart, bara små saker kvar. Underbart att kunna använda det igen som man ska J
Jobbar på och älskar varenda minut även om de flesta gullungarna har kommit in i trotsåldern ;)
Mörkt och mysigt i soffan gör att vågen och jag är ovänner :/
Oktober:
Sonen kör halkbanan och jag tjatar än om teorin :/
Marknad i Mönsterås
Firar fler födelsedaga
Tar tag i vikten igen och kämpar på.
Jobbet flyter på bra, nya barn och det betyder nya utmaningar men roliga sådana J
Tv tar stor plats i mitt liv igen efter sommaren, mysigt ;)
Får infunsan :/ Riktigt dålig :/
Sjukskriven.
November:
Jobbar men går på halvfart :/
Tur att barnen är så underbara så att man kan klara dagarna, de förgyller min vardag dessa små gryn J
Firar Fars dag med att besöka far min på kyrkogården och tänder ljus.
Kalmar har julmarknad, lika kul som vanligt J
Fattar dock inte att det snart är jul J
Mannen i mitt liv fyller år :D
Vi får nya underbara barn J
December:
Min månad J
Julfester, och julpynt av huset :D
Firar min syster som fyller år J
Vandrar på Luciarocken i B-måla men våra underbara ungdomar skötte sig så fint så J
Julshow på Udden och det var verkligen sevärt ;)
Flera födelsedagar J
Fixade alla julklapparna, julmaten och klädde granen så nu kan julen komma J
Ledig över jul och mellandagarna, välbehövligt J
Jag firar min 44 års födelsedag med nära och kära J
Nyåret sprang in här hos mig med, middag och spelkväll med vårat bästa gäng.

Så tack år 2011 du har gett mig mycket, både glädje och sorg. Nu ser jag fram emot ett nytt år 2012.


Inga kommentarer: