28 januari 2012

Lördag med en hel del måsten.....

Vilken vecka, tröttare än tröttast och då ska ni veta att det har varit en lugn vecka. Men känner att kroppen jobbar intensivt med att bli av med skiten jag dras med så det tar väl på krafterna antar jag. Idag sov jag länge, nio ;) Lång och lugn frukost, det gillar jag. Sen fick jag verkligen saker att bita i. Har inte städat ordentligt på väldigt länge och igår när jag var i sonens rum så upptäckte jag att det var dags att rycka in lite. han städar och är duktig men det där lilla extra har han inte lärt sig än ;) Så efter två timmars slit var hans rum tipp topp igen och jag står på hög kurs hos sonen ( hoppas jag ) sen tog jag resten av bara farten så nu är Hela huset städat överallt. Det tråkiga är att det finns för mycket saker som bara borde kastas, måste ta tag i alla kartonger och börja göra mig av med saker som vi aldrig använder, det bara står där och tar plats och skapar irritation hos oss alla. Pingisbordet har jag inte sett på väldigt länge och det är ju kul att spela så ...rensning. Luften gick ur mig och jag laddade om batterierna med lite lunch. Insåg sedan att jag var tvungen att ta itu med skrivbordet och rensa upp där, betala räkningarna med :/ tråkigaste göra som finns. Man får lön och sedan måste man betala så mycket så lönen är lika med noll :/ trött på det men....
Ska göra mannen glad och laga chili con carne idag, jag gillar det inte alls men vad gör man inte för mannen i sitt liv ;) ha det så gott och njut av ledigheten :)

Inga kommentarer: