20 januari 2012

Det går trögt framåt......

Jag går i en uppförsbacke, ni vet en sådan där jobbig en. Lutningen är fördjävlig och jag pallar snart inte mer :/ Orken är lika med noll och jag gör saker som jag i vanliga fall aldrig gör, skriker på alla, är otrevlig och snäsig. Kämpar för att vara trevlig och jag hoppas att jag är det utomhus i allafall. Försöker vara ensam så mycket som möjligt för min stackars familj får lite för mycket just nu.Det som är jobbigast är att jag blir så irriterad och att det går ut på oskyldiga (inte på jobbet självklart). I går slutade jag med penicillinet och idag är jag täppt, huvudvärk, hostig och en sju helvetisk huvudvärk, kul eller hur :( Det är detta problem som sänker mig, har aldrig varit så här sjuk i hela mitt liv som jag är nu och jag HATAR det. Vill kunna andas genom min näsa, känna att jag har orken till att gå en redig promenad, vara frisk helt enkelt. Vet att jag gnäller och jag vet att halva befolkningen sitter i samma båt som jag men det gör inte mitt allmäntillstånd nåt bättre men jag kan ju sluta gnälla om det i alla fall. Slutgnällt ;) I går kom strandabladet hem och det var massa kurser från Vuxenskolan med, en var en kurs i fotografering och att man ska lära sig sin systemkamera. Självklart nappade jag, menar har en kamera värd en hel del men kan inte med den för fem öre, men nu ska det bli ändring på det :) Fick med mig syrran och en arbetskamrat. Om bara personen som ska ta emot anmälningarna kunde svara nu med så man fick anmäla sig....
Fredag är det och inget inplanerat, skön det när man mår som man gör, blir soffan och mys byxorna på och i säng tidigt för i morgon måste jag vara pigg för då ska vi fira sonen, kalas med andra ord :D Ha det så gott Kramizar :)

Inga kommentarer: