6 januari 2012

Promenad och fika :)

Första veckan avklarad och det är skönt. Skönt att man kommer in i sina vanliga rutiner, tror både barnen och vi kommer tycka det.Ser fram emot att börja detta år med att se positivt på alla förändringar, kommer säkert bli kämpigt men samtidigt roligt. man lär sig så mycket av nya människor och deras ideer och det välkomnar jag alltid... nya ideer alltså ;) I går var jag sket slut, öppnade och kan säga att gå upp tidigt vet ni ju att jag hatar men vid halv nio på kvällen känns det verkligen fel att lägga sig :/ lyckades dock hålla ögonen öppna ända till halv tio ;) Men det var underbart att lägga sig och bara blunda. Idag när jag vaknade insåg jag att jag var ledig, inget inplanerat och det kändes bra. Har dock hunnit med en hel del, tvättat skitiga arbetskläder :/ Fattar inte att man kan bli så skitig i ett dike ;) Haft underbara B här på pratstund och fika, vi han med en skön men kall promenad runt Nynäs. 5 km i bitande kyla men så uppfriskande. Hem en stund sedan ringde det på dörren och där stod en kompis från skoltiden S. Blev så glad, vi tog en promenad för hennes son skulle sova ( gjorde han inte ) han flörtade mest med mig, godingen :) Sen stannade de och fikade och pratade en lång stund. Vi bor så nära men träffas alldeles för sällan :/ Måste bli bättre på det och det gäller flera personer. Idag blev det värsta helg middagen... Korv med bröd ;) Alla i familjen satt tillsammans och smaskade och pratade, det gillar jag. Gillar sammanhållningen vi har i vår familj och älskar att barnen el ungdomarna fortfarande vill vara med oss gamlingar. Älskar mina barn över allt annat och respekterar dem för dem de blivit och även det de vill så jag är nöjd så länge de finns här hos mig :D Nu är det kväller och jag går fortfarande i mjukisbyxor och myser över känslan att vara ledig utan krav, hoppas ni har det lika bra... kramizar på er och ha en underbar kväll :)








Inga kommentarer: