29 januari 2012

Lugn helg.....

Lugn helg, så kan jag summera dessa två lediga dagar. Även om jag har städat och tvättat och plockat här hemma så har det gått i ett lugnt tempo. Har tagit mig tid för pauser, både långa och korta och då funkade allt :) Känns bra att sitta en hel kväll i soffan med mannen och titta på Mord i midsomer och äta brylépudding. Mannen hade tydligen sett avsnittet men inte jag och ända så satt han snällt bredvid och tittade, har världens bästa man :) han masserade även mina stackars axlar och jag inser att jag måste boka tid både till kiropraktorn och massören, inte bra med ett sånt här långt uppehåll. det innebär onödigt lidande i nacke och rygg. Idag (söndag) tog vi oss en tripp in till Kalmar och hälsade på dottern igen. Vi skulle till Ikea och handla rullgardiner och lite annat smått och gott. Jo då allt handlades och väl hemma inser vi att trots att vi mätt rätt så stämmer det inte ändå, lägenheten måste vara sne och vind precis överallt. Men det finns hemma så det är ju bara att åka in nästa helg med grejerna som behövs så kommer de upp. Så idag hände det inte så mycket mer än att den nya nät sladden kom upp och de nya gardinerna blev tvättade och förhoppningsvis upphängda efter strykningen ;) Väntar med spänning på en bild. Ikväll ska jag med grannen på Tupperwer party och kolla lite på vårens saker, ska inte handla nåt för är det något som jag har så är det plast bunkar och nu börjar det bli fullt i mina nya skåp. Men titta kan man alltid ;) Handla med ;) Kvällen blir lugn, tv tittande med familjen, först Bones vid åtta på trean sen efter det börjar Firman, har läst boken så det ska bli intressant och se om serien är nåt att ha. Ha det så gott nu alla bloggläsare, vem ni nu är. ni är dåliga på att lämna avtryck ;)

Inga kommentarer: