21 januari 2012

Man kan om man vill och mat recept ....

Sovit bra i natt, fast huvudet hotade att sprängas när jag la mig. Vaknade också utan värk men nog fasen kom den sen :/ Deflonaken hjälpte då inte, konstigt nog har den alltid gjort förut. Nä blev till att ta till artilleriet och trycka i sig ett rör Treo ;) ( blev bara två) och ett snack med nässpray. Det har släppt lite men den sitter där och gör mig yr och illamående ändå :( Fast inte går det att sitta bara för man har ont ( har jag märkt) Nä jag har allt städat av övervåningen, bakat två äppelpajer, diskat och lagat middag, plockat undan och nu är jag totalt skit slut och nu kommer strax våra gäster eller sonens, hua mej hur ska detta gå. Men jag klistrar på ett glatt leende och är trevlig, den masken har varit på förut så det går även ikväll. Snöade förut och jag blev alldeles förskräckt, vill inte ha snö :0 Vet ju att det lär komma men nej vill inte :/
Ikväll har jag testat ett nytt recept, väldigt gott måste jag säga och jag tänkte dela med mig av det till er läsare, hoppas ni testar det och gör ni det så skriv gärna en rad och berätta.

Till ca 6 personer
Ugn 175 g

6 kycklingsfileer
200 g fetaost
1 burk soltorkade tomater
5 dl grädde
1 burk creame fraiche
1 påse tacokrydda

Gör så här:
  • Dela och bryn kycklingen
  • lägg i ugnsfast form
  • fördela fetaosten över kycklingen
  • Blanda crème fraichen, grädde och tacos mixen - häll det över kycklingen.
  • In i ugnen i ca 10 min
  • Ta ut formen och peta ner de soltorkade tomaterna i såsen.
  • In i ugnen igen i ca 5 min.
Servera med ris, pasta, potatis el klyftpotatis.

1 kommentar:

Anonym sa...

mm vad gott det lät, det ska jag testa laga på fredag :)/ Hanna