4 februari 2012

Och så kom vintern.....

I flera dagar nu så har det snöat och varit kallt, som det ska när det är vinter. I går kändes det dock lite missmodigt för det kom inte lite men mot vädrets makter har man inget att sätta emot bara att gilla läget och skotta. Det som är jobbigt är kylan, hatar att frysa. Veckan gick fort denna gången med, just nu springer livet igen och ibland känns det bra men ibland känns det för jäv... är det verkligen så att man bara ska jobba, äta och sova? Vill så mycket med mitt liv men i den här farten känns det som man bara hinner med hälften typ :/ Måste stukturera upp mitt liv och skriva en lista på saker som ska ske och sedan genomföra dem en efter en.Skriva gör jag så gärna men genomföra den blir kanske värre ;) Nä är faktiskt ganska nöjd med mitt liv men som alla andra så vill jag ju ha mera :) Fast någon större fara är det inte med mig, jag har gjort och sett mer än vad många andra har gjort så varför klaga, bättre att minnas det man gjort och förhoppningsvis blir det flera minnen framöver.
idag lördag har jag faktiskt inte gjort något vettigt alls och det känns helt okej. Mannen och jag har typ suttit i en stol hela dagen och glott på tv eller läst. Känns som vi behövde det för att ladda om batteriet. Vi har dock gjort det som resten av befolkningen gjort idag, nämligen skottat ;) Sedan kom vi på att våra stackars fågel vänner inte hade någon mat i sitt bo. Skämdes lite menar har man ett fågelbord så måste det ju finnas mat i det. Vi tog oss en promenad ner till Lantmännen för att handla, om det var riktigt genomtänkt däremot vet jag då inte ;) Ni som handlar fågelmat hos Lantmännen vet att det inte finns några små säckar där utan typ 10 och 20 kg och uppåt. Nu kom vi på att det kanske blir en lite jobbig promenad hemåt då...... Vi tog den minsta säcken 10 kg och jag bar bollarna. Ja det gick men inget som jag rekommenderar, mannen var skit slut när vi kom hem men fåglarna blev glada :D Nu funderar jag lite på vad man ska ha för gott till tv, ja ni vet väl att melodifestivalen börjar ikväll och ja jag ska titta ;) Håller troligen på Dead by April och Loreen, men har inte hört någon än så det ska bli intressant och se om jag höll på rätt eller inte ;)



Solen tittade fram en kort stund idag och vips så kom kameran fram ;) Längtar till fotokursen som jag har anmält mig, A och Syrran till. Ska bli kul att få lära sig hur kameran verkligen fungerar, få tips och nya ideer :) Det kan man aldrig få för några av :)
Ha nu en riktigt trevlig lördagskväll, Kramizar på er....

Inga kommentarer: