15 februari 2012

Snö mera snö ......

Snö och mera snö. Härligt på ett vis men det räcker nu. idag gjorde vi snögubbar med barnen på förskolan. Härligt att se deras engagemang och glädje över vad vi åstadkom :) Tänk om man vore så lätt att tillfredsställa, menar man har så mycket krav både hit och dit hela tiden. Ett barn är oftast nöjd med att få mat, sova och utforska sin närhet tillsammans med andra eller själv. Inga massa saker som hela tiden ska finns framför dem, inga krav på dyra saker utan bara en pinne kan fängsla dem en hel dag :) Det älskar jag med barn.Nu gäller ju detta små barn förstås ;) Själv är jag nöjd med att få komma hem och sätta mig vid ett dukat bord, händer inte för ofta men är guld värt när det väl sker. idag har jag haft en jobbig värk i min mage, sonen låg med maginfluensa i natt och jag är livrädd att bli sjuk. Räcker med det som har varit och samtidigt vet jag ju att jag är nedsatt så jag håller tummen på att värken försvinner under natten. Nu tv resten av kvällen, ha det gott :D

Inga kommentarer: