28 februari 2012

Tiden går fort när man har roligt ......

Tiden går fort mina läsare ( om det nu är några ;) Hinner inte slå upp mina melerade förren det är dags att lägga igen dem igen. Jobbar på med mina härliga ungar och arbetskamrater och inte klagar jag nu när snön försvunnit heller. I dag gick jag ut på efm och njöt av de ljumma vindarna och barnen som var med var glada och sprang obehindrat ( ingen snö) omkring. Hoppas det blir många sådana dagar framöver. I går började min kurs med kameran, jag är absolut inget proffs och efter igår känner jag mig då inte bättre. Vilka finesser och många knappar det fanns på min kamera ;) Blir intressant det här och jag tänker lyssna och memorera allt som M säger, kanske kanske lär jag mig något som gör mig till en bättre ( amatör ) fotograf. Helgen har varit lugn, slappat och promenerat, S har varit hemma så det har blivit långa promenader det gillas. Saknar att ha henne hemma så man har sällskap när man går men det går bra själv med. Man filosoferar så bra när man går ;) Har ibland funderat på att låna hem en ljudbok och lyssna på men då går jag väl tills boken är slut ;) Just nu läser jag en serie om Sandhamn av Vivica Sten. Gillar dem starkt, har läst tre av fyra och det ska bli spännande att få läsa den sista :)
Idag är det då den 28 och det betyder att man måste betala sina räkningar, jag hatar att göra det. inte kul att se pengarna man sliter för bara försvinna och inget blir kvar... Varför jobbar man och sliter fungerar jag på ibland?? Man har ju aldrig några pengar att stoppa undan att spara till något roligt.... Ja ja den tiden kanske kommer i framtiden, tills dess får man allt vara glad att det man tjänar ihop räcker till det som ska betalas ut. Ha nu en riktigt härlig kväll, det ska jag med fika och semla :) ha det så gott alla....

Inga kommentarer: