11 februari 2012

Promenad, snö och underbar utsikt.....

Men hallå, ja jag finns kvar men har haft skriv torka. Det händer ju inte speciellt mycket i ens liv så här års. Jobba, hem, sova och så jobba igen. Men nu är det helg och då får man ny lust till att göra saker ) tänk vad lite sömn kan göra ;) I går var vi tråkiga familjen, satt vid tv hela kvällen och svullade med godis och semla, rullade fram till sängen ;) Idag lördag har jag varit mycket nyttigare. Tog bilen ut till Lövö och syster yster och med kameran i högsta hugg tog vi oss en promenad. ( bilderna finns på Facebook) Så underbart skönt att pulsa i hög snö och vackert framför ögonen, fotade hela tiden men syster yster har nog tröttnat på miljön för där var det mindre fotning ;) Men hon har ju åtskilliga foton från sin ö så jag förstår henne. Men det är skönt att gå så där, stanna ibland och bara insupa miljön och känna all stress bara lämna en, känna att man bor väldigt vackert man uppskattar det bara inte ( fast det gör jag ). Har slutat att jämföra med storstaden och jag har inte längre någon önskan att komma tillbaks, det tog många år men nu är den helt borta. Det är skit kul att åka dit, gå på konser, shoppa eller bara sitta och glo på folk men så underbart skönt att få komma hem igen. Nog om det, min underbara dotter är ju hemma och det är så skönt att ha någon att gnabbas med ;) Hon har bakat idag. Underbart goda muffins, tyvärr misslyckades hon med  macarons men vad gör det skrapet var inte fel det heller ;) Bättre baklycka nästa gång. Svärrisarna kom en sväng så då fikade vi på dessa godsaker, även de gillade skrapet ;) Ikväll blir det en semla till, älskar semlor i alla dess former ( dock inte mandelmassan ) el lite massa går allt ner ;) Pizza först, det där med att banta går inte speciellt bra för tillfället, måste ta tag i det och funderar faktiskt att gå med viktväktarna igen för då mådde jag som bäst... funderar tills på måndag.
Melodifestivalen då ja, ikväll vet jag inte vem jag vill ska gå vidare, inga favvos precis. men slö titta kan jag allt göra. Ha nu en riktigt go kväll och passa på att ladda batteriena tills nästa vecka. Kramizar :D

Inga kommentarer: