27 augusti 2008

Onsdag 28/8

Vaknade kl 04.25 i morse, orolig och rastlös. Försökte somna om men det var omöjligt, det snurrade tankar i huvudet. Allt från proximala zonen till Distanserat språk. Jag kunde och jag kom ihåg, skön känsla. Vid 6 tiden orkade jag inte ligga längre, chockade maken lite tror jag. Jag brukar inte gå upp om jag inte måste men aldrig tidigare. Efter en väldigt lång frukost kom jag då iväg till Kalmar, plötsligt blev jag hel stressad och trodde jag skulle komma fram försent, men det gick så bra så, tur att inte polisen var ute bara (Fniss). satte mig och var cool lugn, fick tentan och började kolla igenom den. Skräck ren skräck jag blev helt knäckt. Inget av det jag läste på var med i tentan. Det var bara de udda sakerna som man knappt har läst mm. Men i pressade situationer får man göra det bästa av det, så jag skrev massor, om det är rätt vet jag inte men hellre för mycket än inget alls. Satt med denna ångest i 2½ timme innan jag beslutade mig för att nu fick det vara, varför sitta där och plåga sig själv, jag får väl gå om kursen sedan då, inga problem. Just nu känns det så men jag vet sen när resultatet kommer så blir jag väldigt ledsen och besviken, eller rättare sagt, HELT KNÄCKT. Brukar gräva ner mig ett tag men sedan försöka lägga det bakom mig, tycker jag faktiskt gör ett bra jobb och tycker att lärarna är knasiga som inte förstår vad jag skriver när mina klass kamrater gör det. Skit i dem nu då. Var och stor handlade efteråt, skön känsla, så nu är det fullt i skåp och kyl igen och även lite smått och gått i frysen med.Blev en tröja till P med, skit snygg. Överaskade honom, han, tittade på den när vi var inne i Måndags, är inte så ofta jag gör så men nu tyckte jag han förtjänade det. :) Nu i eftermiddag har jag inte gjort någonting, inte lagat mat heller, bara slappat och varit hemma, var ute en sväng med smirre, och började klippa gräset men min älskling kom hem tidigare så han tog över, ganska så skönt för det var tungt och svettigt, det regnar ju hela tiden så det var skönt att få det gjort. Tog oss en kvällsmacka och sen har jag bara surfat runt. S ska ut i kväll, till Vallen tror jag det hette, de ska fira nån klasskompis som fyllt 18 år. Jag åker troligen på att hämta i Kalmar efter 01.00 men det gör jag, tycker det är kul att hon ska ut. Men jag lär väl köra i diket (Fniss)jag är ju ganska så trött vid den tiden, hoppas de är vakna och pigga bara så går det bra.Sätta mig vid tv nu och en skön brasa brinner med, tänkte kolla om det är nåt på dum burken. Tjingelingen på er :D

Inga kommentarer: