25 augusti 2008

måndag 24/8

Helgen slut då, förkyld och gnällig har jag varit och allmänt nere men nu tar vi nya tag. har varit ute på morgonen och gått en lång promenad med S och hennes stavar (hon är väldigt duktig) kändes att man inte var 100 men måste komma igång igen. Idag ska jag gå igenom tentan och kolla hur mycket jag kan av det, sen läsa och läsa. Känner mig mer motiverad idag än jag gjort på länge, men har inga förhoppningar på onsdagen, har man det så blir man bara så besviken när det går åt skogen, jag kan inte göra mer än mitt bästa. Ska ut en sväng bland fästingar och ogräs med smirre med, han ligger här och blänger på mig, vill att vi ska gå ut och gå, får väl göra det en sväng. Efter kl 14.30 åker jag och barnen in till Kalmar, ska hitta ett par gympa dojjor till P han måste ha nya till gympan. hatar hans fötter de växer som ogräs och det är ju inte gratis att handla skor precis. Önskar att de var färdigväxta snart. S skulle nog med också ville kolla lite på stan få se om vi hinner en kortis, måste ju hem och laga mat med till älsklingen som kommer hem efter 17.00. men det kan jag säga på en gång vi är inte hemma till dess så det blir en sen middag idag. Men vad gör det, det finns värre saker att råka ut för. Läste i Aftonbladet idag att det var en 2 åring som glömdes på stan efter en utflykt, läskigt det är ens mardröm att det ska hända när man jobbar och ska iväg någonstans, man räknar ju barnen i tid och otid, undrar vad personalen gjorde eftersom de glömde en sån liten goding. Får absolut inte hända, katastrof e vad det är. Önskar att det var lön idag, skulle sitta fint men man får allt vänta tills den 27. Nä blir en promenadis med katten nu då . Tjingeling :)

Inga kommentarer: