22 augusti 2008

Allmänt nedstämnd... SJUK :(

Fredag morgon och jag är deppig, hatar att vara sjuk. Feber och snorig och allmänt nedsatt. Kan det ha med att göra att jag började motionera i måndags, att kroppen blev så chockad att det bröt ut en förkylning? ja jag vet inte men skit är det. Har faktiskt gått varje dag innan frukost utom ons-idag. Ska ta en kortis sen om jag orkar annars får jag ha en ledig motions dag idag. S är väldigt duktig hon går in för detta stenhårt, går mycket och äter rätt, jag gör det med men jag hoppas att det märks på henne så hon får en bättre självkänsla, det behöver hon just nu. Jag försöker hålla igång förutom promenaderna, klipper gräset och städar som en galning, har skitit i det hela sommaren så nu är det skitigt här eller var rättare sagt, har slitit ganska hårt med att få det fint igen och är på god väg. Har även hunnit med tvätten, ska bara stryka med (om jag orkar). önskar ibland att jag var en katt, smirre ligger här bredvid mig på skrivbordet helt utslagen, inga bekymmer alls. I mitt andra liv vill jag bli en katt hos en bra familj. Ska försöka göra mig i ordning lite nu och göra allt tråkigt som att bädda dammsuga lite mm sen ska jag sätta mig och läsa på till tentan, det finns de som säger att hjärnan funkar bäst på morgonen så det är väl bäst att passa på för min verkar vara på semester just nu, kommer inte ihåg någonting vad jag läser. Vi får se vad denna dag bjuder på. Tjingeling :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas att du piggar på dig. En sjuk make byter tak just nu. Inte roligt. Ha det bra. Nettan (Nabben)