19 augusti 2008

Desperat nu då ;(

Vad ska jag göra, blir snart tokig på denna situation. Min dotter blir ut fryst i skolan. Jag har kämpat i så många år och det blir ingen bättring, hon gick till skolan idag och var glad, men kom hem och var ledsen, ensam som vanligt. Måste vara fruktansvärt att gå en hel dag i skolan och känna sig som man tränger sig på när man bara vill sitta med och prata, slippa vara ensam. Hennes klasskamrater verkar ja jag ska inte säga vad jag tänker, det går bra när det är skolarbeten och de vill ha hjälp men annars duger hon inte. Måste man väga 45 kg och bara prata bantning eller skryta hur full man var i helgen eller vem man hånglade med sist. Bara för man är lite annorlunda då, gillar inte att festa fast hon har börjat lite nu, tar en cider ibland. Är det någon regel då att man inte får vara med och ska behandlas som man vore pest smittad. Snälla om någon läser detta kan ni väl ge mig ett råd för jag mår inte bra och min dotter mår sämre fastän hon visar upp en positiv fasad. Tänk om man kunde byta med henne en dag och fick sätta dessa nipper tipper på plats, skulle vara en skön känsla.
Idag har jag stor skurat huset, det var så skitigt att jag nästan skämdes. Började vid 10 och var klar halv 3, aldrig tagit så lång tid förut men nu jäklar är det rent, iallafall idag och kanske i morgon. Tråkiga är att jag skulle behöva ta ett tag ute i trädgården med men det orkar jag inte just nu, ryggen tar kål på mig. Måste vila lite, S har börjat att gå om morgnarna, ja ni läste rätt idag kl 07.00 var jag ute och gick och i går med, det är skönt men jag älskar ju att ligga i sängen och dra mig nu ska jag ut och svettas istället. Ja men det är faktiskt skönt när det väl är gjort man blir piggare, vi äter en god frukost ihop och sitter och pratar. Skolan började idag och det var en trött son som skulle upp men det gick och som det verkar har det inte varit så himla dåligt idag, hoppas det fortsätter bara.
S ska köra på körskolan för första gången idag, jag är nervös, fattar inte varför det är ju inte jag som ska köra, vet att det kommer gå kanonbra om hon bara lämnar nerverna hemma. Men dyrt är det 480 kr för 40 min, vi kommer bli ruinerade men ett körkort ska hon ha så det är bara att betala, hon fick det av oss i 18 års present. Tjingelingen :)

Inga kommentarer: