10 december 2011

Tankar och städ stök.....

Idag när jag gått här och stökat så kom det på mig, den 4 dec var det 12 år sedan mamma gick bort. Har intensivt försökt att tänka bort det tydligen fast jag väldigt väl visste vad det var för dag den 4 Dec. Den dagen började jag med att bli osams med min mamma på telefonen, ett vanligt gnabb som blev det sista vi sa till varandra. Nästa gång jag såg henne var hennes liv mer eller mindre över och jag kunde inte säga mer :´( Ibland gör det så jäv ont så jag nästan går sönder men oftast är hon ett glatt minne som jag plockar fram varje dag, varje dag för att jag inte ska glömma. Glömma den person som varit bland det viktigaste för mig i större delen av mitt liv och kommer förbli det av rasten av mitt liv för det minnet ligger varmt inbakat i mitt hjärta och där kommer jag vårda det ömt.

http://www.youtube.com/watch?v=Ft9qJ9NteQI&feature=related

Denna video berörde mig starkt och fick mig att börja gråta men det var kanske det som jag behövde just nu för just nu när allt kändes jobbigt så blev det lättare igen, för den här gången. jag har så mycket annat att vara glad för så nu lägger jag undan detta ledsna och tar fram det glada igen.

Idag har jag tagit tag i allt det där som jag inte orkat eller hunnit med i veckan som gått. jag har städat övervåningen, tvättat och strykt allt ( det var inte lite ska ni veta) Jag har bäddat rent i sängen och hunnit med att luncha och fika. Men plötsligt så tog energin slut och jag hamnade här på rumpan i stolen vid datorn och där fastnade jag. Men jag känner att jag varit duktig och förtjänat en stunds vila för att sedan köra ett race igen ;) För i morgon är det inbokat så där mycket igen men det ska jag fixa bara att planera ordentligt. Dottern ska ha ut alla sina möbler i köket för det ska tapetseras i hennes lägenhet och hon ska bo hos oss ett par dagar, känns bra :D Sonen ska hämtas hem från kompisen och vi måste handla. Sen är det daga att bege sig mot Udden och julspelet där och det ser jag fram emot :) Nu ska jag krama om mannen bara för att han är bäst. ha en kanon lördags kväll det ska jag ha med min man alldeles ensamma i vårt stora hus ;) Kramizar

Inga kommentarer: