30 december 2011

Hårda ord och födelsedag, ingen bra kombination.....

Det blev jobbigt, det kom plötsligt och utan förvarning.En massa ord som kommit ur munnen på någon, men togs imot i någons annans öron på fel sätt, och då tog det tutt i helvete :/ Förstår inte varför? Varför det alltid är min som får fan för allt, visst han är ingen ängel och visst han kan han med men denna gång vet jag att han är oskyldig för det han blev beskylld om visste han inte, finns inte en chans i världen att han kunde veta då det endast är jag och personerna som är inblandade som visste om det. Förlåt att jag skrek på dig men förstå min frustration!! Det är alltid min det är fel på, som säger fel saker, som gör fel saker och alla andras är det aldrig fel på. Jag såg hans ångest igen, jag såg minst tre olika ticks bara komma fram under samtalet, jag hörde hur han blev tjock i halsen av att bli beskylld för något igen som han var oskyldig över. jag har även en dörr med ett stort hål i där knytnäven hamnade efter avslutat samtal med en vän eller????
Jag hade svårt att sova i natt, låg och tänkte å hur det blivit och undrar som vanligt varför. Varför han blir bestraffad än efter fyra ½ år, inga hör av sig, det snackas fortfarande en massa skit och varför?? det skadar bara en person el ja hela vår familj skadar det på ett eller annat vis och jag är så sjukt trött på det. Låg länge så länge att det han bli fredag och det blev min födelsedag. Jag är numera 44 år och det känns inget annorlunda, är fortfarande ca 30-35 i sinnet och kommer troligen stanna där ;) Men jag kan inte påstå att jag ser fram emot att ha kalas, det som hände i går tog så mycket av mina krafter att jag känner mig skit slut och vill helst bara lägga mig och sova, sova länge. Men jag har haft en kanondag i Kalmar med båda barnen idag, vi har shoppat lite, ätit på Ming, handlat inför i morgon och bara haft det lugnt och skönt. Är väldigt nöjd med dagen i sig och förhoppningsvis stannar den känslan hela kvällen....

Inga kommentarer: