25 december 2011

25 December 2011

Jag är nöjd, nöjd med min julaftonskväll. Gårdagen var bra, fast det en stund var mycket irritation så löste det sig till slut. Svärmor kan ibland fixa till det men det gäller bara att se det positiva och inte negativa så brukar det lösa sig på bästa sätt och så gjorde det även i går. Kalle Anka är ett måste fast sonen protesterade en del, men jag tvingade honom inte att sitta där ;) Glöggen var lika god som vanligt likaså Alladin asken.Vid halv fyra kom min älskade farbror och gjorde oss sällskap, och när kalla var slut började min kökstjänst. Det som var annorlunda i år var att jag fick vara tillsammans med de andra istället för att stå själv i köket. eftersom vi rev väggen mellan kök och vardagsrum så är jag tillsammans med de andra även när jag stod vid spisen, det gillas :) Blev massor med mat även i år, hade tänkt minska ner och tyckte att jag gjort det men nej då, bänken var överfylld med godsaker och som vanligt orkar man inte äta så mycket som ögonen vill :/ tur att man kan äta rester nu i tre dagar ;). Sedan blev det en lugn stund innan tomten kom...kom ingen tomte dock ;) Utan sonen hoppade in och läste och jag fick dela ut till alla. I år blev det inte så många pakt då plånboken varit ganska så tunn men de fick däremot de saker som de önskat sig och lite till ( tror jag allt). Själv är jag väldigt duktig på att handla julklappar till mig själv ;) då är jag helt säker på att få saker som jag vill. Fick ett förkläde, två dvd filmer, en bok, pengar, joggingbyxor och lite annat smått och gott. Jag är super nöjd. Kvällen framskred med lite tv tittande och småprat i soffan halvsovande ;) fattar inte att man ska bli så trött. men efter ett par timmar blev det kaffe och ostkaka och konstigt nog slank det ner det med. Sedan när alla gästerna var hemkörda och allt var undan plockat hamnade även jag i soffan men det blev ingen lång stund. hamnade i sängen runt halv tolv och somnade ovaggat kan jag säga. Så idag känner jag mig utvilad och nöjd med att vakna upp i ett städat kök och vardagsrum och att jag bara kan njuta av lugnet, det tänker jag göra också. Hjälper dock dottern med skolarbete, kanske inte det roligaste men skönt att kunna göra nåt för att underlätta för henne. promenad ska också hinnas med sedan är det väl dags för att fylla på i magen igen med skinka, sil lådan, Jansson, köttbullarna och prinskorv ja som ni ser det går då ingen nöd på mig denna dag ;) Ha det nu så gott alla mina läsare vilka ni nu är ;) och fortsätt att njuta av julens härligheter, vardagen är snart här igen så ladda batterierna ordentligt. Kramizar


Inga kommentarer: