17 december 2011

Det blaskar .....

Jobbig natt, något sitter löst på vårt hus och eftersom det blåser och regnar så är det något som smäller :( När jag ska sova vill jag ha det tyst och inte behöva ligga och vänta på att det ska smälla till. Väldigt irriterande :/ Så det har blivit en hel del snurrande men jag sov länge för att kompensera ;).
I går var jag på tjejkväll, så roligt. Det blev kanske inte som vi planerade men vad gör det vi fick skratta mycket. Det hände lite roliga saker som ändrade om tidsschemat lite. J som varit i Sundsvall och utbildat sig ( STORT GRATTIS till att du klarade dig ) blev sittande på Arlanda pga av strömavbrott i 1½ tim. B som skulle hämta och skjutsa hem honom blev istället kvar i Kalmar och C och Jag fick åka in med kläder och annat till J som skulle på julbord. Men allt blev bra i slutänden, J kom i tid, vi med ( ca 10 min försening bara ;) Vi åt på Athena och det var så gott. Jag valde grillspett av fläskfile med klyftpotatis, rödvinssås, tzatziki och fetaost röra och massor med grönsaker. Tryckte i mig alltihopa och njöt av varenda tugga, magen däremot protesterade högljut mot att bli ut töjd ;) Sen åkte vi ner mot hamnen och gick på Bio, såg den nya Sherlock Holmes filmen, tyckte den var bra men inte väldigt bra. Var flera scener som vi skrattade åt och fina effekter men nja den får en 4 + av 10. Första filmen var mycket bättre. Men jag var nöjd när vi åkte hemåt, regnade och var blåsigt så jag anande vart vädrets makter begav sig och det stämde ju, skit väder. Nu tyvärr så blaskar det ju, snö/regn tillsammans är inte godkänt för min del :/ men bara att gilla läget och ta det lugnt. Ska ut en sväng och fixa spelcafeet och sedan fixa en blomma till födelsedagsbarnet ( en vecka försent dock) sen ska jag bara mysa hela dagen inga måsten, inget tvång. Se på film och dricka varmt. Jag laddar batteriet mot sista veckan på jobbet innan julledigheten. Så jag hoppas ni får en trevlig lördag, kramizar :)

Inga kommentarer: